#dryskin

409,886 posts

Loading...
It's been a minute... but I picked up a mask variety pack from Nature Republic and I can't wait to start using them. They are extremely affordable yet still decent quality masks. The pack includes: tomato, rose, royal jelly, cucumber, aloe, and acai berry! . . . #koreanbeauty #koreanskincare #kbeauty #kskincare #kbeautyusa #abskincare #abcommunity #sheetmask #facemask #treatyoself #naturerepublic #kbeautyblog #kbeautyblogger #koreanbeautyblogger #koreanbeautyproducts #skincareroutine #greenteamask #sheetmaskaddict #discoverunder1k #asianskincare #asianbeauty #skincarecommunity #dryskin #sensitiveskin #스킨케어 #뷰티블로거 #뷰티
🌻BOTANICAL OIL🌿 I now have a range of botanical oils available. Those that know me will know I love oils and think they should be a part of everyone's skincare regime. Now I have over 10 different oils avaliable so you can get the perfect one for your skin type. Oils are great for hydration and act as a natural barrier. They are also an amazing anti oxidant essential for our skin to be able to rejuvenate. Did you know different oils are also a natural anti inflammatory and can be anti bacterial and anti fungal.Not to mention the best make up remover ever! I could go on, come in store to pick your favourite. 28ml starting from just $10. #victoriaplumsoap #coldpressedsoap #vegan #vegansoap #palmoilfree #enviromentlyfriendly #cocoabutter #coconutoil # #essentialoils #chemicalfree #dryskin #sensitiveskin #naturalskincare #soaper #macadamiaoil #hempseedoil #jojobaoil #sunfloweroil #avocadooil #arganoil
Use Your Own Collagen to define your facial features. Create volume where you want it for age-control #MyQi
Lavender Bliss or Unscented? Which is your favorite.....
Oh happy day! ☺🍒
Gentle Skin Cleanser - Cleansers Must Be Gentle And Never Leave Skin Tight Or Dry . #skincare #skin #acne #jerawat #kulitkering #dryskin #kulitberminyak #oilyskin #sensitiveskin #kulitsensitif #beauty #cleanser #cream #phbalance #ph
Blackmores Vitamin E Cream 50g. . . Sebuah krim pelembab kaya yang melindungi kulit dari efek pengeringan iklim yang keras . Tidak memiliki warna buatan atau wewangian dan mengandung sumber alami vitamin E bersama-sama dengan minyak alpukat , minyak aprikot kernel dan vitamin A untuk memelihara dan menenangkan kulit . . Fitur dan keuntungan - Melembabkan dan melindungi kering , kulit pecah-pecah - Memelihara dan menenangkan kulit. - Mencegah hilangnya kelembaban - Mengandung sumber alami vitamin E untuk kulit sehat. - Mengandung minyak alpukat untuk memelihara dan menenangkan kulit. - Tanpa pengharum. . #blackmores #vitaminecream #vitamine #blackmoresvitaminecream #jualprodukkecantikan #jualprodukimport #jualprodukkecantikanimport #jualvitaminimport #jualblackmores #jualvitaminblackmores #jualvitamine #trustedseller #jualprodukkesehatan #vitaminecream #vitaminkulit #kulitkering #dryskin #creampelembab #melembabkankulit #vitaminkulitkering #jualpelembab #jualvitaminimportoriginal #jualvitaminblackmores #joelandjanicejualvitamine #joelandjanicejualblackmores
MASALAH EKZEMA "Ibu.. tolong!! Adik gatal sangat nih!!" "Asal salah pakai sabun je naik ruam2 kat satu badan! Kenapa ni??" "Sampai melecet kulit ni sebab asyik menggaru.. kadang2 sampai berdarah!..huhuhu" Kita seringkali mendengar rintihan2 seperti di atas tapi buntu memikirkan cara penyelesaiannya. Apa punca sebenarnya? Jom kita kenali apa itu EKZEMA! Ekzema biasanya ia terjadi pada bayi/kanak kanak. Ia dikenali juga sebagai atopic dermatitis (kulit). Tapi, orang dewasa juga biasa mengalaminya terutama bagi mereka yg berkulit sensitif dan kering. Ekzema adalah keadaan radang pada kulit disertai dengan bengkak, gatal dan ruam merah yang kadang-kadang kelihatan seperti kulit melecur yang berair. Jika berpanjangan akan menyebabkan kegatalan. Ekzema selalunya terdapat di muka, pergelangan tangan, pertengahan siku dan juga lutut. Kulit yang terlibat akan menjadi berkerak, nampak kering dan kadangkala bersisik. Biasanya kanak-kanak mendapat ekzema sebelum berumur 5 tahun. Kebanyakan kanak-kanak akan membesar tanpa masalah ini jika mereka tidak menghadapi alahan atau asma. Ianya bukanlah satu jangkitan. . #farhatskincare #tipsoftheday #drfarhatayaz #ekzema #eczema #dryskin #baby #dryness
some people from my school follow this acc so i rly hope they don’t figure out it’s me 🙃
:: Sensitive Skin :: San Active Herbal Cream - Provides relief against skin irritation, mild eczema, allergies and itching - Promotes peripheral blood circulation Lamelloderm Cream - Made up of Lamellar structure - Similar to the natural protective barrier of the skin - Ideal for those who have hypersensitive, dry and allergy-prone skin - Assists in the treatment of skin disorders - Helps skin to restore its natural balance - Does not contain perfumes, dyes, preservatives, mineral oils and silicones Lamelloderm Shower Cream - Made up of Lamellar structure - Similar to the natural protective barrier of the skin - Specifically designed to deal with reactive problem and sensitive skin - Does not contain perfumes, dyes, preservatives, mineral oils and silicones #deadseasalt #irritatedskin #eczema #skinallergies #itching #bloodcirculation #lamelloderm #hypersensitiveskin #dryskin #skinallergy #skindisorders #JUSTMalaysia #wellness #wellbeing #liveisfullloveoflove
Korang suka makeup simple ke makeup bidadari syantikk? . Cikmirott ikut mood. 😝 . Cer share 3 benda wajib pakai sebelum keluar rumah?
Open for Pre-Order now. AHA.BHA.PHA 30 Days Miracle Toner (150 ml) . 》Sesuai untuk semua jenis kulit 》Low pH toner 》Melembabkan dan merawat kulit wajah 》Membantu mengecilkan pori-pori, membersih dan mencerahkan wajah 》Terbukti berkesan dan disahkan selamat oleh KFDA Jom sahut cabaran 30 hari dengan miracle toner _Price: RM80 *exc postage DM untuk order
What type of skin care would benefit you? Normal, Dry or Oily Skin. I have masks unlike any other you have ever tried. #workfromphone #businessowner #makeup #momlife #join #masks #facemask #oilcontrol #oilyskincare #detoxify #detoxifying #exfoliate #exfoliating #dryskin #normalskin
SOLUSI TERHADAP EKZEMA Dalam posting2 sebelum ni, admin dah share tentang masalah kulit kering, punca2 nya dan bagaimana terjadinya masalah ekzema yg kerap menghantui anda. Kini, admin nak kongsikan solusi terbaik untuk bantu anda mengatasi masalah ekzema ini! Caranya ialah dengan mengamalkan perkara-perkara berikut: - PANTANG MAKAN. Ya! kena pantang makan tau! Bagi yg suka makan seafood, kekacang or oily food tu.. better korang start pantang makan benda2 ni. Sebab makanan2 ni boleh trigger ekzema. MINUM AIR DENGAN BANYAK. Badan anda perlu dihidrasi dengan air. Aamalkan minum air suam sekurang-kurangnya 3-4 litre sehari untuk mengekalkan kelembapan kulit. Kulit yg lembap boleh mengurangkan ekzema. JANGAN GUNA SABUN BERUBAT. Say NO to medicated soap! Sebab nya, medicated soap boleh mengeringkan lagi kulit anda. SUHU AIRCOND. Jangan letak suhu aircond terlalu sejuk. Memadai sekitar 24c ke atas untuk mengelakkan kulit anda terlalu kering. ELAKKAN MANDI SWIMMING POOL. Chlorine tinggi yg terkandung dalam air swimming pool boleh trigger ekzema juga. So better elakkan anda mandi di swimming pool ye. Itu je ke??? Ehhh ada lagi.. Kena tunggu admin kongsikan di posting berikutnya! 😘😘 . #farhatskincare #tipsoftheday #drfarhatayaz #ekzema #eczema #dryskin #baby #dryness #kulitkering
SEJUK NYAMAN TAPI... Zaman sekarang ni rata2 semua tempat ada aircond kan.. Kat rumah kita, hampir setiap ruang dan bilik mesti pasang aircond.. Kat pejabat dah tentulah ada aircond.. 😆 Bila jalan2 kat shopping mall, kat mana2 pon mesti ada aircond..😁 Bila nak tidur malam pon rasa tak selesa sebab rasa panas bila tak on aircond.. 😅 Memang lah aircond ni bagus sebab buatkan kita rasa selesa.. Tapi hakikatnya bila kulit kita kerap terdedah kepada aircond yg suhunya terlalu sejuk.. ia boleh mengakibatkan kulit kita menjadi kering! . So, kalau nak guna aircond sebab cuaca panas tu, bukannya tak boleh.. BOLEH.. No problem.. Cuma guna lah dengan bijak.. Suhu nya biarlah tidak terlalu sejuk (24°c ke atas) untuk mengelakkan kulit anda menjadi terlalu kering dan seterusnya poket anda juga tidak cepat kering sebab kena bayar bil elektrik yg tinggi! 🤣 . #farhatskincare #tipsoftheday #drfarhatayaz #kulitkering #aircond #dryskin #dry
MASALAH EKZEMA "Ibu.. tolong!! Adik gatal sangat nih!!" "Asal salah pakai sabun je naik ruam2 kat satu badan! Kenapa ni??" "Sampai melecet kulit ni sebab asyik menggaru.. kadang2 sampai berdarah!..huhuhu" Kita seringkali mendengar rintihan2 seperti di atas tapi buntu memikirkan cara penyelesaiannya. Apa punca sebenarnya? Jom kita kenali apa itu EKZEMA! Ekzema biasanya ia terjadi pada bayi/kanak kanak. Ia dikenali juga sebagai atopic dermatitis (kulit). Tapi, orang dewasa juga biasa mengalaminya terutama bagi mereka yg berkulit sensitif dan kering. Ekzema adalah keadaan radang pada kulit disertai dengan bengkak, gatal dan ruam merah yang kadang-kadang kelihatan seperti kulit melecur yang berair. Jika berpanjangan akan menyebabkan kegatalan. Ekzema selalunya terdapat di muka, pergelangan tangan, pertengahan siku dan juga lutut. Kulit yang terlibat akan menjadi berkerak, nampak kering dan kadangkala bersisik. Biasanya kanak-kanak mendapat ekzema sebelum berumur 5 tahun. Kebanyakan kanak-kanak akan membesar tanpa masalah ini jika mereka tidak menghadapi alahan atau asma. Ianya bukanlah satu jangkitan. . #farhatskincare #tipsoftheday #drfarhatayaz #ekzema #eczema #dryskin #baby #dryness
🌝 @strivectin Anti-Wrinkle Line Transforming Melting Serum🌝 •okay now I know why they say “melting” serum! •the consistency doesn’t look thick as it comes out, but as you first put it on your skin it feels so thick and so hard to spread in •after a few more seconds of skin contact to heat it up, it can be smoothed around the face •has a light peppermint scent like all of the other Anti-Wrinkle products •so far no pilling, it absorbs halfway quickly, after 10 min it still feels a bit sticky (in a hydrating way?) •even if it doesn’t do anything for my wrinkles I still really like this •will update as I continue to use! . . . . . . . #skincare #skincareroutine #strivectin #moisturizer #eczema #eczemarelief #dryskin #sensitiveskin #skinfood #skincarejunkie #crueltyfree #ethicalskincare #organicskincare #naturalskincare #organicbeauty #naturalproducts #nontoxicbeauty #greenbeauty #skinessentials #foodforskin #greenskincare #greenbeautyproducts #beautycare #ecoskincare #beautycommunity #howyouglow #skincarecommunity #instaskincare #skincarereview #serum
"I know I shouldn't be surprised, but I am just a little. Only a week into using our new skincare line and I can already see and feel the difference! Two simple serums with super clean ingredients at clinically tested levels. Can't wait to see what happens after 60 days." . . . ℝ𝔼ℂ𝕃𝔸𝕀𝕄𝕀ℕ𝔾 𝕆𝕌ℝ𝕊𝔼𝕃𝕍𝔼𝕊 𝕨𝕚𝕥𝕙 𝕁𝕆𝕐Ō𝕄𝔼™ . 🇺🇸 🇨🇦 ᴅɪꜱᴄᴏᴠᴇʀ ʏᴏᴜʀ ɴᴀᴛᴜʀᴀʟ ʙᴇᴀᴜᴛʏ 𝕂𝕒𝕣𝕖𝕟 𝔻𝕚𝕠𝕟𝕟𝕖 1662401 🏔 ғɪɴᴇ ʟɪɴᴇs, ᴀᴄɴᴇ, ᴍᴀʟᴀsᴍᴀ, ʀᴏsᴀᴄᴇᴀ, sᴄᴀʀs, ᴅᴀʀᴋ ᴄɪʀᴄʟᴇs...ᴇᴛᴄ . 📍 Pacific Northwest USA 🌲. 💌: Karen@ReclaimingOurselves.com . 📱💎: вυѕιneѕѕ opporтυnιтy- dм мe! . 💻: www.reclaimingourselves.com . . . #redskin #blotchyskin #skinissues #dermatology #rosacea #dryskin #hyperpigmentation #eczema #acne #psoriasis #discolorization #illuminating #wrinkles #crowsfeet #smilelines #smokerslips #finelines #scars #skinspiration #blackheads #medicalesthetician #cosmeceuticals #cysticacne #rhinophyna #blepharoplasty #forehead #deepwrinkle
The hype is real. I cannot believe I have waited this long to purchase this foundation. For the first time, my smile lines were non-existent and my makeup continued to go strong late into the evening. I have dry sensitive skin and this didn’t crease or sink into my skin. This may or may not be my new number one. #esteelauder #foundation #fullcoverage #dryskin #dryskinsisters #makeup #motd 💄 @esteelauder
So excited my package came when I got home from work 💚 I needed to replenish my soothe regimen so I ordered the travel pack combo and got a free bag 🙌🏼🙌🏼🙌🏼 love free things ♥️ #rodanandfields #loveyourskin #sootheregimen #byebyeredness #skincareconsultant #rosacea #acne #wrinkles #darkcircles #puffyeyes #bagsundereyes #independentconsultant #changingskin #changinglives #blemish #sundamage #dryskin #facials #skinconcerns #skinissues #skincareroutine #antiaging
MASALAH EKZEMA "Ibu.. tolong!! Adik gatal sangat nih!!" "Asal salah pakai sabun je naik ruam2 kat satu badan! Kenapa ni??" "Sampai melecet kulit ni sebab asyik menggaru.. kadang2 sampai berdarah!..huhuhu" Kita seringkali mendengar rintihan2 seperti di atas tapi buntu memikirkan cara penyelesaiannya. Apa punca sebenarnya? Jom kita kenali apa itu EKZEMA! Ekzema biasanya ia terjadi pada bayi/kanak kanak. Ia dikenali juga sebagai atopic dermatitis (kulit). Tapi, orang dewasa juga biasa mengalaminya terutama bagi mereka yg berkulit sensitif dan kering. Ekzema adalah keadaan radang pada kulit disertai dengan bengkak, gatal dan ruam merah yang kadang-kadang kelihatan seperti kulit melecur yang berair. Jika berpanjangan akan menyebabkan kegatalan. Ekzema selalunya terdapat di muka, pergelangan tangan, pertengahan siku dan juga lutut. Kulit yang terlibat akan menjadi berkerak, nampak kering dan kadangkala bersisik. Biasanya kanak-kanak mendapat ekzema sebelum berumur 5 tahun. Kebanyakan kanak-kanak akan membesar tanpa masalah ini jika mereka tidak menghadapi alahan atau asma. Ianya bukanlah satu jangkitan. . #farhatskincare #tipsoftheday #drfarhatayaz #ekzema #eczema #dryskin #baby #dryness
Love this lightweight powerhouse! It’s the perfect summer moisturizer in mist form! #hydratingmist #senederm #lightweightmoisturizer #skincare #twincitiesmom #cottagegrovemn #summerskincare #dryskin #oilyskin #oilyskincare #lavish
SEJUK NYAMAN TAPI... Zaman sekarang ni rata2 semua tempat ada aircond kan.. Kat rumah kita, hampir setiap ruang dan bilik mesti pasang aircond.. Kat pejabat dah tentulah ada aircond.. 😆 Bila jalan2 kat shopping mall, kat mana2 pon mesti ada aircond..😁 Bila nak tidur malam pon rasa tak selesa sebab rasa panas bila tak on aircond.. 😅 Memang lah aircond ni bagus sebab buatkan kita rasa selesa.. Tapi hakikatnya bila kulit kita kerap terdedah kepada aircond yg suhunya terlalu sejuk.. ia boleh mengakibatkan kulit kita menjadi kering! . So, kalau nak guna aircond sebab cuaca panas tu, bukannya tak boleh.. BOLEH.. No problem.. Cuma guna lah dengan bijak.. Suhu nya biarlah tidak terlalu sejuk (24°c ke atas) untuk mengelakkan kulit anda menjadi terlalu kering dan seterusnya poket anda juga tidak cepat kering sebab kena bayar bil elektrik yg tinggi! 🤣 . #farhatskincare #tipsoftheday #drfarhatayaz #kulitkering #aircond #dryskin #dry
Làm đẹp da chưa bao giờ đơn giản và tiện lợi đến vậy Chỉ với toner và mask da bạn sẽ khoẻ hơn, sạch mụn, se lcl, căng bóng, săn chắc, giảm kích ứng, sáng mịn. Đặc biệt toner dạng xịt rất dễ dàng sử dụng, mask giấy làm từ úc độ đàn hồi và thẩm thấu cực tốt Dr để dc tư vấn tốt nhất #forencos  #forencosvn  #forencosvietnam #tonermistforencos  #tonermistph5 .5 #ponyreview #forecossongjongki  #nuochoahongforecos #ponymakeup  #ponyskincare  #dakho  #dryskin #damun  #acnesskin  #lamtrang  #whitiening #danhaycam  #sensitiveskin  #skincare #koreaskincare  #nuochoahong #nuochoahongforencos  #trimun #forencosvitaminmask
Follow me (@skincarebearz ) for more 🌼 - - - -this may not work for all of you 🌙 - - - -credit: DM me for credit - - - -tags #skin #skincare #heath #skincareroutine #dryskin #oilyskin #sensativeskin #selfcare #glowup #love #loveyourself #followme #selfcare #facecareroutine #perfectskin #makeup #threads #thread #clearskin
Y’all skincare is definitely something you have to consider! We have 2 cleaners one is for normal to dry and the other is combination/oil skin! Let me know if you ever want to try anything! I have dry skin so I use Quench Cleanse as a cleanser of course then Skin Polish as a face mask/ Exfoliator and Skin Therapy as my moisturizer. Lol yes I’m in a towel just finished showering. #limelifebyalcone #NaturalSkincare #leapingbunnycertified #ChemicalFree #crueltyfree #love #bareface #glowing #clean #nofliterneeded #skincare #dryskin
ANDA MENCARI TREATMENT FACIAL YG TAK PERLU ANDA KELUAR RUMAH . . . . . . . . Mencari tempat facial untuk rawatan muka supaya kulit sentiasa kelihatan cantik , bersih & sentiasa awet muda.? . . Treatment Facial kami khas untuk pelbagai jenis kulit & untuk mencegah dari segala masalah kulit.. . . . . Sesi treatment kami 12in1 untuk Full Package termasuk package Lifting , Vacuum Whitehead & Blackhead .. . . . Takde mase untuk ke Spa..?? . . . Jangan risau , Boleh Booking , kami Boleh buat rawatan facial hanya di rumah anda.. . . Just wasap utk booking . . .📲📲0199802067 . . #izyan_beautycartel #facial #antijerawat #muslimahspa #facelift #vshape #instantresult #oilyskin #dryskin #mobilehomespa #mua #pakejkahwin #facialpahang #facialterengganu #terengganu #pahang #kuantan #kemaman #imsuperstar 🌹🔝Muslimah Facial Home Spa🙆🏻‍♀️🏡 @Regrann from @maszirabeautycartel - Regrann from @maszirabeautycartel
. Coalface Cleanser 🧚🏼‍♀ Low pH cleanser - helps to keep your moisture barrier safe from being stripped. 🧚🏼‍♀ Helps reduce the acnes, tiny bump, whiteheads and blackheads 🧚🏼‍♀ Gentle on the skin - light gel texture which doesn’t dry out your skin 🧚🏼‍♀ Charcoal helps to neutralize the toxins on the skin and helps other product to absorb better on the skin after cleansing 🧚🏼‍♀ Honey - brightening the skin 🧚🏼‍♀ Suitable for dry, sensitive and acne skin 🧚🏼‍♀ Breakouts skin from mercury product? This is your answer! . . Status: READY STOCK RM 39 exc postage Postage RM 8 SM | RM 10 SS . Order? Click link on our bio. 💓 . #charcoal #honey #soap #charcoalsoap #honeysoap #charcoalhoneysoap #kaymanbeauty #acneskin #oilyskin #dryskin #sabunarang #shahalam #uitmshahalam #kayman #beauty #konjac #konjacsponge
KENALI KULIT ANDA: KULIT KERING . Setiap orang memiliki jenis kulit yang berbeza-beza, dan salah satu jenis kulit yang sering dimiliki ialah jenis kulit kering. Kulit kering atau dalam istilah lain dikenali sebagai Xerosis, adalah keadaan dimana kulit kurang mendapat lembapan. Kulit kering akan terlihat tidak cantik, lebih-lebih lagi pada bahagian wajah, hal ini kerana menggunakan solekan dalam keadaan kulit yang kering maka solekan atau bedak akan sukar untuk menyerap sehingga hasilnya tidak cantik untuk dilihat. . Kulit yang selalunya kering adalah di bahagian-bahagian yang terbuka, seperti bahagian muka, tangan dan kaki yang selalu terdedah pada panas dan udara luar. Bahagian kulit yang kering juga akan menjadi warna putih sekiranya digores dengan kuku, dan kelihatan tidak sekata pada bahagian yang digores. Keadaan ini sebenarnya tidak terlalu serius tetapi bagi sesetengah wanita, keadaan ini amat menganggu. . Masalah kulit kering (Xerosis) boleh dimiliki oleh sesiapa pun, sama ada wanita atau pun lelaki. Ada yang mengalami masalah kulit kering sudah lama, dan ada juga yang mengalami perubahan jenis kulit menjadi kering pada keadaan tertentu sahaja. Kebiasaannya masalah kulit kering ini berlaku kerana faktor kulit yang semula jadi kering, faktor persekitaran atau faktor lain. Maka dari itu kita perlulah kenali dengan baik jenis kulit yang kita miliki supaya masalah kulit kering dapat diatasi dengan mudah. . Di posting berikutnya, admin akan kongsikan faktor2 yg mungkin menyebabkan masalah Xerosis ini.. TUNGGUUU! . #farhatskincare #tipsoftheday #drfarhatayaz #Xerosis #kulitkering #dryskin
My first ever EVER EVER @tartecosmetics product.... Like real real real tarte product. The shape tape foundation i heard such mixed reviews about it anyway aside from all that i thought i would still give it a try and i really liked it. Its so hot here in california and this works great. My skin feels amazing and I love the hydration. #dryskin anyone? It cost $39 at @ultabeauty and i very much enjoy it. Its part of my everyday make up. #tartecosmetics #beautycommunity #beautygals #makeupcommunity #makeupreview #beautyreview #beautyblogger #foundation #shapetapefoundation
I’ve come to adore Essential Oils and many clients of mine have surprised me with not knowing about the benefits of essential oils! So here’s a little info on The Best Essential Oils For Oily/Acne Prone Skin 😍😍 .Also many people hear oil and freak out but ! They are not only for dry skin types my loves, I have oily skin and these right here are true Staples🙏🏼✨ . Adding these essential oils in your night time skin routine will be a total game changer. ✨ #skincare #skintips #glowing #skinbeauty #oilyskin #dryskin #skinlove #essentialoils #loveyourself #esthetician #acnetreatment #skinroutine #knowledgeispower #beautyispower #radiance
MASALAH EKZEMA "Ibu.. tolong!! Adik gatal sangat nih!!" "Asal salah pakai sabun je naik ruam2 kat satu badan! Kenapa ni??" "Sampai melecet kulit ni sebab asyik menggaru.. kadang2 sampai berdarah!..huhuhu" Kita seringkali mendengar rintihan2 seperti di atas tapi buntu memikirkan cara penyelesaiannya. Apa punca sebenarnya? Jom kita kenali apa itu EKZEMA! Ekzema biasanya ia terjadi pada bayi/kanak kanak. Ia dikenali juga sebagai atopic dermatitis (kulit). Tapi, orang dewasa juga biasa mengalaminya terutama bagi mereka yg berkulit sensitif dan kering. Ekzema adalah keadaan radang pada kulit disertai dengan bengkak, gatal dan ruam merah yang kadang-kadang kelihatan seperti kulit melecur yang berair. Jika berpanjangan akan menyebabkan kegatalan. Ekzema selalunya terdapat di muka, pergelangan tangan, pertengahan siku dan juga lutut. Kulit yang terlibat akan menjadi berkerak, nampak kering dan kadangkala bersisik. Biasanya kanak-kanak mendapat ekzema sebelum berumur 5 tahun. Kebanyakan kanak-kanak akan membesar tanpa masalah ini jika mereka tidak menghadapi alahan atau asma. Ianya bukanlah satu jangkitan. . #farhatskincare #tipsoftheday #drfarhatayaz #ekzema #eczema #dryskin #baby #dryness #Farhatskincareshahalam
Campur minyak patchouli dengan carrier oil febret korang. Sapu dekat kawasan yang ekzema tengah flare. Kejap ja dia hilang. Gatal gatal pun tak da. Jadikan dia best buddy untuk kulit kering korang hokeyyy. Jangan korang gatal gatal tak mau cuba. #patchouli #essentialoils #dryskin #kulitkering #ekzema #jerawat #masalahkulit #youngliving #younglivingkl #ampang #bandarpermaisuri #cheras #keramat #kualalumpur #psk #pandanindah
MASKING #quicktip . . If you are a makeup user remove your makeup before using any face mask. In general nice warm water rinse before using a face mask is in order. We highly recommend our NEW Pre-Cleanse to remove makeup and daily impurities before using any of our masks. After face mask treatment follow up with your fave face mist and face oil xoLenka . . #naturaculina #powerofplants #plantbased #facemask #masking
MASALAH EKZEMA "Ibu.. tolong!! Adik gatal sangat nih!!" "Asal salah pakai sabun je naik ruam2 kat satu badan! Kenapa ni??" "Sampai melecet kulit ni sebab asyik menggaru.. kadang2 sampai berdarah!..huhuhu" Kita seringkali mendengar rintihan2 seperti di atas tapi buntu memikirkan cara penyelesaiannya. Apa punca sebenarnya? Jom kita kenali apa itu EKZEMA! Ekzema biasanya ia terjadi pada bayi/kanak kanak. Ia dikenali juga sebagai atopic dermatitis (kulit). Tapi, orang dewasa juga biasa mengalaminya terutama bagi mereka yg berkulit sensitif dan kering. Ekzema adalah keadaan radang pada kulit disertai dengan bengkak, gatal dan ruam merah yang kadang-kadang kelihatan seperti kulit melecur yang berair. Jika berpanjangan akan menyebabkan kegatalan. Ekzema selalunya terdapat di muka, pergelangan tangan, pertengahan siku dan juga lutut. Kulit yang terlibat akan menjadi berkerak, nampak kering dan kadangkala bersisik. Biasanya kanak-kanak mendapat ekzema sebelum berumur 5 tahun. Kebanyakan kanak-kanak akan membesar tanpa masalah ini jika mereka tidak menghadapi alahan atau asma. Ianya bukanlah satu jangkitan. . #farhatskincare #tipsoftheday #drfarhatayaz #ekzema #eczema #dryskin #baby #dryness
Super Hydrators. The skin must for Winter!! The days of fluffy moisturisers are over! O Cosmedics offers an extension of its potent corrective serums in professional strength, high performance treatment hydrators; emulsifier free and biomimetic which means they have a perfect affinity with the skin and instantly work with the skin to get the job done! . . #goldcoastsalon #goldcoastclinic #goldcoastbrows #goldcoast #beauty #skin #hydration #winterskincare #dryskin #ocosmedics #ocosmedicsgoldcoast #hyrdrator #results #lovetheskinyourein
MASALAH EKZEMA "Ibu.. tolong!! Adik gatal sangat nih!!" "Asal salah pakai sabun je naik ruam2 kat satu badan! Kenapa ni??" "Sampai melecet kulit ni sebab asyik menggaru.. kadang2 sampai berdarah!..huhuhu" Kita seringkali mendengar rintihan2 seperti di atas tapi buntu memikirkan cara penyelesaiannya. Apa punca sebenarnya? Jom kita kenali apa itu EKZEMA! Ekzema biasanya ia terjadi pada bayi/kanak kanak. Ia dikenali juga sebagai atopic dermatitis (kulit). Tapi, orang dewasa juga biasa mengalaminya terutama bagi mereka yg berkulit sensitif dan kering. Ekzema adalah keadaan radang pada kulit disertai dengan bengkak, gatal dan ruam merah yang kadang-kadang kelihatan seperti kulit melecur yang berair. Jika berpanjangan akan menyebabkan kegatalan. Ekzema selalunya terdapat di muka, pergelangan tangan, pertengahan siku dan juga lutut. Kulit yang terlibat akan menjadi berkerak, nampak kering dan kadangkala bersisik. Biasanya kanak-kanak mendapat ekzema sebelum berumur 5 tahun. Kebanyakan kanak-kanak akan membesar tanpa masalah ini jika mereka tidak menghadapi alahan atau asma. Ianya bukanlah satu jangkitan. . #farhatskincare #farhatskincare_semenyih #tipsoftheday #drfarhatayaz #ekzema #eczema #dryskin #baby #dryness
Got to pamper some of my favorite gals today! And 2 totally different skin types! Dry & Oily 🤗Thank you @hey_mrs_harris & @loriannam for coming in! Hope you enjoyed your "me" time 🙏🏼 Your skin was truly glowing when you left 🧖🏽‍♀️🙌🏼✨ Don't forget HOMECARE 👉🏼cleanse👉🏼tone👉🏼correct👉🏼moisturize👉🏼protect👏🏼 . #chemicalpeel #pcaskincare #imageskincare #functionalfamilymedicine #exfoliation #lymphaticmassage #hydratemasque #facialmassage #dewyskin #skincare #esthiasha #beauty #wellness #extraction #qualityingredients #dryskin #oilyskin
Sehari-hari wajah kita ini kasian banget ya. Kena debu, kena panas, kena radikal bebas, kena asap kendaraan, bahkan ibu-ibu yang tinggal di rumah pun kena loh, kena asap kompor 🙊😂 Cuci muka pakai cleanser itu penting banget loh, sist, gan.. Agar kotoran terhempas dari wajah kita, ngga numpuk, ngga jadi jerawat dan ngga bikin wajah kusam. Kabar bahagianya nih, Jafra punya cleanser atau sabun muka yang spesial, karena disesuaikan dengan jenis kulit kamu. Ada 4 jenis cleanser harian di Jafra : 👉 warna ungu untuk kulit kering 👉 warna orange untuk kulit normal kombinasi 👉 warna hijau untuk kulit berminyak 👉 warna biru untuk kulit sensitif So please pakai yang sesuai jenis kulit kamu ya 😃 Konsul dan Tanya Jafra? NURLITA SARI 0895347812102 #sabunmuka #sabunmukaseharihari #facialfoam #cleanser #kulitnormal #kulitberminyak #kulitsensitif #kulitkering #skincareroutine #sensitiveskin #oilyskin #dryskin #normalskin #acne #scares #totoljerawat #jerawat #flek #joinjafra #joinmemberjafra
Sehari-hari wajah kita ini kasian banget ya. Kena debu, kena panas, kena radikal bebas, kena asap kendaraan, bahkan ibu-ibu yang tinggal di rumah pun kena loh, kena asap kompor 🙊😂 Cuci muka pakai cleanser itu penting banget loh, sist, gan.. Agar kotoran terhempas dari wajah kita, ngga numpuk, ngga jadi jerawat dan ngga bikin wajah kusam. Kabar bahagianya nih, Jafra punya cleanser atau sabun muka yang spesial, karena disesuaikan dengan jenis kulit kamu. Ada 4 jenis cleanser harian di Jafra : 👉 warna ungu untuk kulit kering 👉 warna orange untuk kulit normal kombinasi 👉 warna hijau untuk kulit berminyak 👉 warna biru untuk kulit sensitif So please pakai yang sesuai jenis kulit kamu ya 😃 Konsul dan Tanya Jafra? NURLITA SARI 0895347812102 #sabunmuka #sabunmukaseharihari #facialfoam #cleanser #kulitnormal #kulitberminyak #kulitsensitif #kulitkering #skincareroutine #sensitiveskin #oilyskin #dryskin #normalskin #acne #scares #totoljerawat #jerawat #flek #joinjafra #joinmemberjafra
Sehari-hari wajah kita ini kasian banget ya. Kena debu, kena panas, kena radikal bebas, kena asap kendaraan, bahkan ibu-ibu yang tinggal di rumah pun kena loh, kena asap kompor 🙊😂 Cuci muka pakai cleanser itu penting banget loh, sist, gan.. Agar kotoran terhempas dari wajah kita, ngga numpuk, ngga jadi jerawat dan ngga bikin wajah kusam. Kabar bahagianya nih, Jafra punya cleanser atau sabun muka yang spesial, karena disesuaikan dengan jenis kulit kamu. Ada 4 jenis cleanser harian di Jafra : 👉 warna ungu untuk kulit kering 👉 warna orange untuk kulit normal kombinasi 👉 warna hijau untuk kulit berminyak 👉 warna biru untuk kulit sensitif So please pakai yang sesuai jenis kulit kamu ya 😃 Konsul dan Tanya Jafra? NURLITA SARI 0895347812102 #sabunmuka #sabunmukaseharihari #facialfoam #cleanser #kulitnormal #kulitberminyak #kulitsensitif #kulitkering #skincareroutine #sensitiveskin #oilyskin #dryskin #normalskin #acne #scares #totoljerawat #jerawat #flek #joinjafra #joinmemberjafra
Sehari-hari wajah kita ini kasian banget ya. Kena debu, kena panas, kena radikal bebas, kena asap kendaraan, bahkan ibu-ibu yang tinggal di rumah pun kena loh, kena asap kompor 🙊😂 Cuci muka pakai cleanser itu penting banget loh, sist, gan.. Agar kotoran terhempas dari wajah kita, ngga numpuk, ngga jadi jerawat dan ngga bikin wajah kusam. Kabar bahagianya nih, Jafra punya cleanser atau sabun muka yang spesial, karena disesuaikan dengan jenis kulit kamu. Ada 4 jenis cleanser harian di Jafra : 👉 warna ungu untuk kulit kering 👉 warna orange untuk kulit normal kombinasi 👉 warna hijau untuk kulit berminyak 👉 warna biru untuk kulit sensitif So please pakai yang sesuai jenis kulit kamu ya 😃 Konsul dan Tanya Jafra? NURLITA SARI 0895347812102 #sabunmuka #sabunmukaseharihari #facialfoam #cleanser #kulitnormal #kulitberminyak #kulitsensitif #kulitkering #skincareroutine #sensitiveskin #oilyskin #dryskin #normalskin #acne #scares #totoljerawat #jerawat #flek #joinjafra #joinmemberjafra
Women Cleanse their skin daily with AM 3in1 cleansing milk for smoother and gentle skin... Have you cleanse yours with it? 😉 DM me for product inquiries. Delivery 📦 Courier within Malaysia 🇲🇾(rm8 WM/ RM12 EM) Self collect within singapore 🇸🇬 Ships 🚢 worldwide . #jellygeneskincare #jellyamskincare #acne #acnescars #dryskin #dryskincare #antiagingskincare #antiaging #skincare #amskincare #facemask #naturalskincare #acne #acnescars #dryskin #dryskincare #antiagingskincare #antiaging #skinfood #am #rosemask #ampoule #cleanser #amsingapore #rosemasksingapore #jellyamskincare #singaporeskincare #singaporeskincare
Sehari-hari wajah kita ini kasian banget ya. Kena debu, kena panas, kena radikal bebas, kena asap kendaraan, bahkan ibu-ibu yang tinggal di rumah pun kena loh, kena asap kompor 🙊😂 Cuci muka pakai cleanser itu penting banget loh, sist, gan.. Agar kotoran terhempas dari wajah kita, ngga numpuk, ngga jadi jerawat dan ngga bikin wajah kusam. Kabar bahagianya nih, Jafra punya cleanser atau sabun muka yang spesial, karena disesuaikan dengan jenis kulit kamu. Ada 4 jenis cleanser harian di Jafra : 👉 warna ungu untuk kulit kering 👉 warna orange untuk kulit normal kombinasi 👉 warna hijau untuk kulit berminyak 👉 warna biru untuk kulit sensitif So please pakai yang sesuai jenis kulit kamu ya 😃 Konsul dan Tanya Jafra? NURLITA SARI 0895347812102 #sabunmuka #sabunmukaseharihari #facialfoam #cleanser #kulitnormal #kulitberminyak #kulitsensitif #kulitkering #skincareroutine #sensitiveskin #oilyskin #dryskin #normalskin #acne #scares #totoljerawat #jerawat #flek #joinjafra #joinmemberjafra
Sehari-hari wajah kita ini kasian banget ya. Kena debu, kena panas, kena radikal bebas, kena asap kendaraan, bahkan ibu-ibu yang tinggal di rumah pun kena loh, kena asap kompor 🙊😂 Cuci muka pakai cleanser itu penting banget loh, sist, gan.. Agar kotoran terhempas dari wajah kita, ngga numpuk, ngga jadi jerawat dan ngga bikin wajah kusam. Kabar bahagianya nih, Jafra punya cleanser atau sabun muka yang spesial, karena disesuaikan dengan jenis kulit kamu. Ada 4 jenis cleanser harian di Jafra : 👉 warna ungu untuk kulit kering 👉 warna orange untuk kulit normal kombinasi 👉 warna hijau untuk kulit berminyak 👉 warna biru untuk kulit sensitif So please pakai yang sesuai jenis kulit kamu ya 😃 Konsul dan Tanya Jafra? NURLITA SARI 0895347812102 #sabunmuka #sabunmukaseharihari #facialfoam #cleanser #kulitnormal #kulitberminyak #kulitsensitif #kulitkering #skincareroutine #sensitiveskin #oilyskin #dryskin #normalskin #acne #scares #totoljerawat #jerawat #flek #joinjafra #joinmemberjafra
Women Cleanse their skin daily with AM 3in1 cleansing milk for smoother and gentle skin... Have you cleanse yours with it? 😉 DM me for product inquiries. Delivery 📦 Courier within Malaysia 🇲🇾(rm8 WM/ RM12 EM) Self collect within singapore 🇸🇬 Ships 🚢 worldwide . #jellygeneskincare #jellyamskincare #acne #acnescars #dryskin #dryskincare #antiagingskincare #antiaging #skincare #amskincare #facemask #naturalskincare #acne #acnescars #dryskin #dryskincare #antiagingskincare #antiaging #skinfood #am #rosemask #ampoule #cleanser #amsingapore #rosemasksingapore #jellyamskincare #singaporeskincare #singaporeskincare
POMEGRANATE Facial Exfoliate Compote: antioxidant-rich emulsion of organic pomegranate oil, grapefruit peel powder, vitamin E oil and a heaping of organic cane sugar to slough away worn skin. . . Your facial care routine should include a gentle cleanser, exfoliant, masque and moisturizer/oil. We have them all and they are all formulated for sensitive skin 👉🏼Jungleportfolio.com. . . . . . . . #junglescrubs #skinglow #clearskin #softskin #dryskin #naturalbeauty #teamnatural #organic #teatree #healthylifestyle #facial #spa #aromatic #manukahoney #crueltyfree #crueltyfreeskincare #men #gentleman #buff #melanin #blackgirlmagic #girlboss #ingredientsmatter
SEJUK NYAMAN TAPI... Zaman sekarang ni rata2 semua tempat ada aircond kan.. Kat rumah kita, hampir setiap ruang dan bilik mesti pasang aircond.. Kat pejabat dah tentulah ada aircond.. 😆 Bila jalan2 kat shopping mall, kat mana2 pon mesti ada aircond..😁 Bila nak tidur malam pon rasa tak selesa sebab rasa panas bila tak on aircond.. 😅 Memang lah aircond ni bagus sebab buatkan kita rasa selesa.. Tapi hakikatnya bila kulit kita kerap terdedah kepada aircond yg suhunya terlalu sejuk.. ia boleh mengakibatkan kulit kita menjadi kering! . So, kalau nak guna aircond sebab cuaca panas tu, bukannya tak boleh.. BOLEH.. No problem.. Cuma guna lah dengan bijak.. Suhu nya biarlah tidak terlalu sejuk (24°c ke atas) untuk mengelakkan kulit anda menjadi terlalu kering dan seterusnya poket anda juga tidak cepat kering sebab kena bayar bil elektrik yg tinggi! 🤣 . #farhatskincare #tipsoftheday #drfarhatayaz #kulitkering #aircond #dryskin #dry
I missed you bbys, but I’m back 👋🏽😘 & I’m trying out some new goodies. ⠀⠀⠀⠀ ⠀⠀⠀⠀⠀⠀ ⠀⠀⠀⠀ ⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀ ⠀⠀⠀ ⠀ ⠀⠀⠀⠀⠀⠀ ⠀⠀⠀⠀⠀⠀ ⠀ ✨ While I was gone I was taking care of life, but unfortunately not my skin 😅With that being said, I’m super excited to get back in the swing of things ⠀⠀⠀⠀⠀⠀ ⠀⠀⠀⠀ ⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀ ⠀⠀ ⠀⠀⠀⠀⠀⠀ ⠀⠀⠀⠀ ⠀ ✨ These products are all cruelty free and at-least 90% “natural” 🐰🌱 ⠀⠀⠀⠀⠀⠀ ⠀⠀⠀⠀ ⠀⠀⠀⠀⠀⠀ ⠀⠀⠀⠀⠀⠀ ⠀⠀⠀⠀ ⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀ ⠀⠀⠀⠀⠀⠀ ⠀⠀⠀⠀ ⠀✨Tonight I will test these goods out, and tell you what’s really good tomorrow 😼👌🏽 ⠀⠀⠀⠀⠀⠀ ⠀⠀⠀⠀ ⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀ ⠀⠀⠀⠀⠀⠀ ⠀⠀⠀⠀ ⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀ ✨Meanwhile let’s talk! Have you tried these products? Do you love em? Hate em? ⠀⠀⠀⠀⠀⠀ ⠀⠀⠀⠀ ⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀#nuggskincare #skincare #esthetician #facials #exfoliate #mask #pacifica #yesto #yestotomatoes #thayers #dermis #makeup #esthetics #dryskin #koreanskincare #skincareroutine #cleanser #moisturizer #toner #spf #spalife #wellness
Coffee Almond Oil Scrub☕️ Made using Fresh Organic Coffee Beans Blended to perfection. Great for Oily Skin | Acne Prone | Acne Scars | reducing pore size | blackheads✨ The caffeine in the coffee improves circulation, firms and tightens skin getting rid of cellulite when used as a body scrub leaving you silky and smooth! One of the biggest secrets behind the use of almond oil for skin treatments is the high level of fatty acids. Fatty acids serve as a natural emollient for the skin, and can help the skin lock in moisture! Emollients are especially effective for conditions like acne, eczema, psoriasis and rosacea! The Almond Oil works as a natural face exfoliator that helps remove dead skin cells and stimulates the growth of healthier skin giving a more youthful appearance! Available now on my #etsyshop Shop link is in my bio🌿 #herbalist #herbalinfusion #etsyshop #allnatural #organic #vegan #skincare #madetoorder #healing #gogreen #biodegradable #moisturize #hydrate #parbenfree #bpafree #ecofriendly #crultyfree #locallyharvested #chemicalfree #nottestedonanimals #beautyproducts #clearskin #naturalremedies #infused #acnetreatment #dryskin #acne #cysticacne #etsymotherearth #healingfromtheearth
HYALURONIC ACID INTENSIFIER has changed my skin, and I just have to share the love! I started using it nine weeks ago, and I gotta say I am impressed. My skin is smoother, hydrated, & definitely more firm💜 . HA Intensifier by @skinceuticals is a corrective serum that amplifies skin's HA levels by 30% . . Hyaluronic acid is found throughout the body. In skin, HA helps support biochemical properties and it plays an important role in maintaining moisture. It has a short lifecycle in skin, with 30%-50% degrading every 24 hours. As we age, the skins ability to produce HA decreases, which contribute to signs of aging, including decreased firmness, less facial plumpness, and rough texture. . Here's what you can expect from this product: 👉Helps renew plumpness, elasticity, and firmness. 👉The appearance of crows feet, laugh lines and marionette lines is reduced 👉Taut smooth canvas is formed to help refine skins complexion . #skintender approved for sure✅ . #skinceuticals #medispa #medicalgradeskincare #skin #advancedskinandbody #bellevuemedispa #bellevuefacial #dryskin #beautygram #instabeauty #facial #microneedling #vampirefacial #skincare #skinisin
*여름 휴가 공지* 열심히 일한 당신, 떠나라! 퓨리토는 07.21~07.26 여름휴가를 떠납니다! 휴가 기간 동안 모든 업무가 중단되오니 이용에 참고 부탁드려요. 모두 더위에 지친 몸과 마음을 재충전하시고 즐거운 휴가 보내세요~~ . . * Summer vacation notice * You worked hard, Leave! PURITO will go on a summer vacation from Jul 21 to Jul 26 Please note that all work will be suspended during the vacation period. Rejuvenate your body and mind and have a pleasant vacation ~~ . . #퓨리토 #착한화장품 #순한화장품 #천연화장품 #여름 #휴가 #휴가공지 #민감성피부 #건성피부 #지성피부 #코덕환영 #코덕 #purito #koreabeauty #kbeauty #koreacosmetics #kcosmetics #koreaskincare #kskincare #summer #vacation #notice #purito_official #sensitiveskin #dryskin #oilyskin
☀ Tidak hanya faktor usia, kekeringan pada kulit juga dapat dicetuskan oleh beberapa faktor ya, Moms 🍀 Seperti cuaca dingin , kelembaban udara rendah, mandi dengan air terlalu panas, penggunaan sabun atau bahan antiseptik berlebihan, terlalu sering menggosok tubuh (scrubbing) saat mandi juga bisa membuat permukaan kulit menjadi semakin kering Segala permasalahan kulit tersebut harus segera diatasi ya Moms, karena jika tidak maka kulit akan mudah mengalami iritasi, menimbulkan gatal dan dapat mengganggu aktivitas kita Beberapa kebiasaan sehat sehari-hari bisa menjadi cara mudah untuk memperbaiki kulit 👌 Mengonsumsi air dalam jumlah yang cukup serta rutin menggunakan produk pelembab akan menjaga kesehatan kulit Moms setiap saat ^^ 🍃 . #skin #dryskin #moisturizer #facialoil #sheabutter #vco
Classic🖤Beauty ~ Wise Words As a child, I loved Sophia Loren because she was beautifully unique and clearly comfortable in her skin. Kinda what we all strive for... ✔️ ✔️ I created @octovie because I personally struggled with skin insecurities as a teenager with acne and again at 43 as a #breastcancersurvivor recovering with my body image disturbance from radiation. I was inspired to become an esthetician & nurse to help others with skin & body issues. I've been incredibly rewarded knowing that I've helped so many "Beautiful Ones" over the years get "feeling GOOD in your SKIN" again. After all, that is what BEAUTY is all about to ME...getting your innermost sparkle glowing✨
next page →