#haji1439h

3,168 posts

Loading...
Kala di pagi hari banyak burung merpati keluar dari sarangnya untuk mencari makan agar ketika pulang mereka sudah dalam keadaan kenyang. Begitupula dengan manusia yang sudah diwajibkan oleh Allah SWT untuk mencari nafkah di pagi hari dan pulang dengan membawa rezeki untuk keluarganya yang sudah menunggu di rumah. Pagi ini adalah terakhir berada di tanah suci sebelum kembali ke tanah air tercinta. Terimakasih Makkah dan Madinah sudah memberi pelajaran penting bagi kami. Sampai bertemu di lain kesempatan. #haji2018 #haji1439h #makkahalmukarramah #madinahalmunawwarah
"May Allah Accept All Our Good Deeds" "تقبل الله منا و منكم صالح الاعمال" #lastday #jeddah #kingabdulaziz #haji1439h #wassalamualaikum
Edisi Jadwal Kepulangan Jemaah Haji Indonesia Update Kamis 20 September 2018 Gelombang II (Bandara Madinah-Tanah Air). Terus berdoa dan doain selalu semoga petugas dan jemaah haji kita semua selalu dalam keadaan sehat wal afiat lahir batin dan menjadi haji mabrur, amin. Yang belum berhaji semoga Alloh SWT mudahkan jalannya menuju Baitulloh, amin. Jangan lupa, follow us di Pusat Kajian dan Pengembangan Haji Umrah Indonesia. Ayo, penasaran? Ikuti terus ya @go_haji_umrah , website: www.gohajiumrah.com dan ikuti informasi haji 2018 terkini hanya di @kemenag_ri @kemenkes_ri @kantorurusanhaji @kjrijeddah @informasihaji @mediacenterhaji - Banyakin syukurnya, kurangi ngeluhnya. Sukses berkah bahagia dunia akhirat untuk kita semua. Amin ya robbal 'alamin. Al-Fatihah. Kamis, 20 September 2018. . #kemenag #kemenkes #informasihaji #mch #mch2018 #infohajj #haji #hajj #haji2018 #hajj2018 #haji1439h #temushaji2018 #masjidnabawi #makkah #HajiSehatMabrur #sukseshaji #petugashaji #ppih2018 #nu #muhammadiyah #ppih #jeddah #mecca #madinah #debarkasi #asramahaji #petugashaji2018 #nurulbadruttamam #PusatKajiandanPengembanganHajiUmrahIndonesia #GoHaji2018
#haji1439h #harike41 #dhuyufurrahman1439h #dhuyufurrasul1439h #rayhartravels #pulangketanahair #klia #malaysia Tepat pukul 6.50pm waktu malaysia, hari selasa, tayar kapalterbang cecah landasan. Tp proses nk berhenti amik masa 25min. Proses nk klr dari kapalterbang lg lama, semua x sabar. Dpt beg besar kami solat dahulu ustaz nasihatkn buat mcm tu. Penerbangan balik ni sama mcm masa pergi dahulu iaitu dlm flight yg ramai jemaah rayhar diikuti jemaah wira saujana travels dn andalusia travels. Dh selesai solat baharu klr jumpa ahli keluargaku. Rindunya pada #myprince dn kakak2ku..Alhamdulillah selamat sampai😍
Jemaah haji TIDAK MAU MENINGGAL di sana. Mereka mau pulang. Semoga bapak ibu jemaah haji yang masih sakit di arab saudi segera diberi kesembuhan dan dapat kembali ke tanah air dengan sehat selamat bertemu kembali dengan keluarganya dan menjadi haji mabrur 🙏🏻 #haji2018 #haji1439h #hajisehatmabrur
Edisi cerianya Jemaah Haji Indonesia Kloter SUB 83 di Masjid Nabawi Madinah Al-Munawwaroh. Terus berdoa dan doain selalu semoga petugas dan jemaah haji kita semua selalu dalam keadaan sehat wal afiat lahir batin dan menjadi haji mabrur, amin. Yang belum berhaji semoga Alloh SWT mudahkan jalannya menuju Baitulloh, amin. Jangan lupa, follow us di Pusat Kajian dan Pengembangan Haji Umrah Indonesia. Ayo, penasaran? Ikuti terus ya @go_haji_umrah , website: www.gohajiumrah.com dan ikuti informasi haji 2018 terkini hanya di @kemenag_ri @kemenkes_ri @kantorurusanhaji @kjrijeddah @informasihaji @mediacenterhaji - Banyakin syukurnya, kurangi ngeluhnya. Sukses berkah bahagia dunia akhirat untuk kita semua. Amin ya robbal 'alamin. Al-Fatihah. Selasa, 18 September 2018. . #kemenag #kemenkes #informasihaji #mch #mch2018 #infohajj #haji #hajj #haji2018 #hajj2018 #haji1439h #temushaji2018 #masjidilharam #makkah #HajiSehatMabrur #sukseshaji #petugashaji #ppih2018 #nu #muhammadiyah #ppih #mecca #madinah #masjidnabawi #petugashaji2018 #nurulbadruttamam #PusatKajiandanPengembanganHajiUmrahIndonesia #GoHaji2018
Edisi cerianya Jemaah Haji Indonesia Kloter SUB 83 di Masjid Nabawi Madinah Al-Munawwaroh. Terus berdoa dan doain selalu semoga petugas dan jemaah haji kita semua selalu dalam keadaan sehat wal afiat lahir batin dan menjadi haji mabrur, amin. Yang belum berhaji semoga Alloh SWT mudahkan jalannya menuju Baitulloh, amin. Jangan lupa, follow us di Pusat Kajian dan Pengembangan Haji Umrah Indonesia. Ayo, penasaran? Ikuti terus ya @go_haji_umrah , website: www.gohajiumrah.com dan ikuti informasi haji 2018 terkini hanya di @kemenag_ri @kemenkes_ri @kantorurusanhaji @kjrijeddah @informasihaji @mediacenterhaji - Banyakin syukurnya, kurangi ngeluhnya. Sukses berkah bahagia dunia akhirat untuk kita semua. Amin ya robbal 'alamin. Al-Fatihah. Selasa, 18 September 2018. . #kemenag #kemenkes #informasihaji #mch #mch2018 #infohajj #haji #hajj #haji2018 #hajj2018 #haji1439h #temushaji2018 #masjidilharam #makkah #HajiSehatMabrur #sukseshaji #petugashaji #ppih2018 #nu #muhammadiyah #ppih #mecca #madinah #masjidnabawi #petugashaji2018 #nurulbadruttamam #PusatKajiandanPengembanganHajiUmrahIndonesia #GoHaji2018
Assalammualaikum Sahabat @elteybatours.. Siapa yang ingin umroh bulan Oktober ini? Elteyba Tour punya Program Umrah paket Barokah. Keberangkatan tanggal 24 Oktober (program 9 hari) dengan Pesawat Saudi Airline langsung landing Madinah. . . Harga paket 23 Juta sudah all in. . . Yang belum daftar, yuk segera daftar. . PENDAFTARAN UMROH & HAJI : 021 22790271 atau 0813 1443 8111 Solusi Daftar Umrah tanpa ribet, klik saja : www.elteybatours.com #umrah #umroh #umrahhemat #haji #hajiumrah #hajiumroh #haji1439h #hajiplusindonesia2018
Sahabat ni dah nak balik baru sempat pos gambarnya. Kenal melalui fb shj apabila beliau berminat dgn WS. Semuga mendapat haji yg mabrur @hanizahkafli #haji1439h #wirasaujana
50 hari yg penuh dengan pelbagai warna. Walaupun singkat tetapi ia cukup memberi kesan yg mendalam. Byk pengalaman, cerita & iktibar yg boleh dikongsi atau disimpan utk dijadikan kenangan sepanjang hayat. Semoga kita semua beroleh Haji yg Mabrur & akan kembali lagi untukmu Ya Allah. Amin Ya Robb. #dhuyufurrahman #haji1439h
Edisi Jadwal Kepulangan Jemaah Haji Indonesia Update Rabu 19 September 2018 Gelombang II (Bandara Madinah-Tanah Air). Terus berdoa dan doain selalu semoga petugas dan jemaah haji kita semua selalu dalam keadaan sehat wal afiat lahir batin dan menjadi haji mabrur, amin. Yang belum berhaji semoga Alloh SWT mudahkan jalannya menuju Baitulloh, amin. Jangan lupa, follow us di Pusat Kajian dan Pengembangan Haji Umrah Indonesia. Ayo, penasaran? Ikuti terus ya @go_haji_umrah , website: www.gohajiumrah.com dan ikuti informasi haji 2018 terkini hanya di @kemenag_ri @kemenkes_ri @kantorurusanhaji @kjrijeddah @informasihaji @mediacenterhaji - Banyakin syukurnya, kurangi ngeluhnya. Sukses berkah bahagia dunia akhirat untuk kita semua. Amin ya robbal 'alamin. Al-Fatihah. Rabu, 19 September 2018. . #kemenag #kemenkes #informasihaji #mch #mch2018 #infohajj #haji #hajj #haji2018 #hajj2018 #haji1439h #temushaji2018 #masjidnabawi #makkah #HajiSehatMabrur #sukseshaji #petugashaji #ppih2018 #nu #muhammadiyah #ppih #jeddah #mecca #madinah #debarkasi #asramahaji #petugashaji2018 #nurulbadruttamam #PusatKajiandanPengembanganHajiUmrahIndonesia #GoHaji2018
Alhamdulillah selamat tiba ke Malaysia 😘..Terima kasih pd yang mendoakan ..#haji1439h
Jangan terlewatkan yang satu ini. promo paket umroh travel resmi berizin kemenag dan provider Visa. Seat terbatas, cek ketersediaan seat dan tanggal keberangkatan real time cek di www.infoumroh.id #umrohpromo #umrahpromo #promoumrah #promoumroh2019 #umrah2018 #masjidilharam #umrohramadhan #umrohjakarta #umrahplus #fiqihmuamalah #infohaji #sahabatandaberibadah #umrohsolo #promoumroh #masjidalharam #haji1439h #baitullah #haj2018 #umrohterpercaya #umrah #muzdalifah #umroh2018 #kaabah #kaaba #hadithoftheday #hajj #islamicreminders #ibrayus #makkah_madinah1 #sujood
‎الْحَمْدُ لِلَّهِ عَلَى كُلِّ حَالٍ . Syukur Alhamdulillah atas segala hal.Tkasih byk2 untuk ucapan hari jadi dan doa2 kalian yang baik.Semoga yang baik2 ini juga berbalik pd kalian semua . Ampun maaf banyak2 tak dapat nak balas msg satu2.sekarang kat masjidilharam tggu waktu nak tawaf wada’.sayu😔 . Petang ni insyaAllah berangkat ke Madinah Al Munawarah.salam sayang buat semua . 🕋💚 18 Sept 2018 7Muharam 1440H #haji1439h
#haji1439h #harike41 #dhuyufurrahman1439h #dhuyufurrasul1439h #rayhartravels #imegresen #madinahairport Sekarang pukul 3.05pagi, waktu madinah, aku baharu lepas imegresen madinah airport. Flight dijadualkan pd pukul 5.50pagi. Sempat solat subuh dibumi Madinah.
Edisi suasana di Masjidil Haram Makkah Al-Mukarroh Update Pukul 13.10 WAS Ahad 16 September 2018. Terus berdoa dan doain selalu semoga petugas dan jemaah haji kita semua selalu dalam keadaan sehat wal afiat lahir batin dan menjadi haji mabrur, amin. Yang belum berhaji semoga Alloh SWT mudahkan jalannya menuju Baitulloh, amin. Jangan lupa, follow us di Pusat Kajian dan Pengembangan Haji Umrah Indonesia. Ayo, penasaran? Ikuti terus ya @go_haji_umrah , website: www.gohajiumrah.com dan ikuti informasi haji 2018 terkini hanya di @kemenag_ri @kemenkes_ri @kantorurusanhaji @kjrijeddah @informasihaji @mediacenterhaji - Banyakin syukurnya, kurangi ngeluhnya. Sukses berkah bahagia dunia akhirat untuk kita semua. Amin ya robbal 'alamin. Al-Fatihah. Ahad, 16 September 2018. . #kemenag #kemenkes #informasihaji #mch #mch2018 #infohajj #haji #hajj #haji2018 #hajj2018 #haji1439h #temushaji2018 #masjidilharam #makkah #HajiSehatMabrur #sukseshaji #petugashaji #ppih2018 #nu #muhammadiyah #ppih #mecca #masjidilharam #makkah #petugashaji2018 #nurulbadruttamam #PusatKajiandanPengembanganHajiUmrahIndonesia #GoHaji2018
Edisi Jadwal Kepulangan Jemaah Haji Indonesia Update Selasa 18 September 2018 Gelombang II (Bandara Madinah-Tanah Air). Terus berdoa dan doain selalu semoga petugas dan jemaah haji kita semua selalu dalam keadaan sehat wal afiat lahir batin dan menjadi haji mabrur, amin. Yang belum berhaji semoga Alloh SWT mudahkan jalannya menuju Baitulloh, amin. Jangan lupa, follow us di Pusat Kajian dan Pengembangan Haji Umrah Indonesia. Ayo, penasaran? Ikuti terus ya @go_haji_umrah , website: www.gohajiumrah.com dan ikuti informasi haji 2018 terkini hanya di @kemenag_ri @kemenkes_ri @kantorurusanhaji @kjrijeddah @informasihaji @mediacenterhaji - Banyakin syukurnya, kurangi ngeluhnya. Sukses berkah bahagia dunia akhirat untuk kita semua. Amin ya robbal 'alamin. Al-Fatihah. Selasa, 18 September 2018. . #kemenag #kemenkes #informasihaji #mch #mch2018 #infohajj #haji #hajj #haji2018 #hajj2018 #haji1439h #temushaji2018 #masjidilharam #makkah #HajiSehatMabrur #sukseshaji #petugashaji #ppih2018 #nu #muhammadiyah #ppih #jeddah #mecca #madinah #debarkasi #asramahaji #petugashaji2018 #nurulbadruttamam #PusatKajiandanPengembanganHajiUmrahIndonesia #GoHaji2018
#haji1439h #harike40 #dhuyufurrahman1439h #dhuyufurrasul1439h #rayhartravels #bergambarkenangan #hoteldallahtaibah #tunggubas Sementara menunggu 7 buah bas sampai utk membawa jemaah #KTXY26B ke Airport Madinah, aku dn rakan sebilik amik peluang utk berposing di lobi hotel. Semoga kami akan dijemput kesini lagi..in shaa Allah. . #melarambajubaharu #ootd #ootdabaya #ootdabayamadinah
#haji1439h #harike40 #dhuyufurrahman1439h #dhuyufurrasul1439h #rayhartravels #lastday #clearstock #sedekah Tengah malam ni kami akan bergerak ke Airport Madinah utk balik ke Malaysia. So lepas solat maghrib td aku sedekahkan semua stok makanan dibilik kpd jemaah yg solat berdekatan dgn aku. Alhamdulillah aktiviti last penghuni bilik 607 Hotel Dallah Taibah sebelum meninggalkan Madinah.
TB smlm story.... Safely landed...Alhamdulillah... Oh Tanahair ku.... #Haji1439H
The Big jamrah ,The Stoning of the Devil |Jamrah Kubra| #mina #mekah #dhuyufurrahman #haji1439h #hajj1439 #thatsmyhajj #mymostbeautifuljourneyofmylife
Selamat datang di tanah air Para Duyufurrahman😇 . . #haji #haji2018 #haji1439h #kotabinjai #garudaindonesia
#haji1439h #harike40 #dhuyufurrahman1439h #dhuyufurrasul1439h #rayhartravels #ziarahwada #ktxy26b Pagi ni KTXY26B dipimpin oleh Ustaz Abdul Hadi, Mudir Rayhar di Madinah, membawa jemaah #xy26b utk buat ziarah wada di makam Rasulullah saw. OTW tu kami berselawat bersama ustaz hadi. KT xy26b mlm ni akan balik ke Malaysia. Selamat tinggal Rasulullah saw & kota madinah..In shaa Allah akan merinduinya dn datang lagi..
Umrah Barokah langsung Madinah :) LIMITED SEAT. Mulai 23 juta* . . Pilihan paket lainnya : UMROH PAKET HASANAH UMROH PAKET BAROKAH UMROH PAKET EXCLUSIVE PENDAFTARAN UMROH & HAJI : 021 22790271 atau 0813 1443 8111 Solusi Daftar Umrah tanpa ribet, klik saja : www.elteybatours.com #umrah #umroh #umrahhemat #haji #hajiumrah #hajiumroh #haji1439h #hajiplusindonesia
#haji1439h #harike39 #dhuyufurrahman1439h #dhuyufurrasul1439h #rayhartravels #masjidnabawi #madinah #rakamkenangan Pagi tadi aku & rakan sebilik bergambar kenangan di masjid nabawi. Aku bergambar dipintu masuk nombor 24 iaitu pintu Saidina Uthman bin Affan dn juga didataran luar masjid. Masjid yg barakah dn sungguh cantik bagi aku dn nk melaram dgn jubah baharu dibeli..
Edisi Jadwal Kepulangan Jemaah Haji Indonesia Update Senin 17 September 2018 Gelombang II (Bandara Madinah-Tanah Air). Terus berdoa dan doain selalu semoga petugas dan jemaah haji kita semua selalu dalam keadaan sehat wal afiat lahir batin dan menjadi haji mabrur, amin. Yang belum berhaji semoga Alloh SWT mudahkan jalannya menuju Baitulloh, amin. Jangan lupa, follow us di Pusat Kajian dan Pengembangan Haji Umrah Indonesia. Ayo, penasaran? Ikuti terus ya @go_haji_umrah , website: www.gohajiumrah.com dan ikuti informasi haji 2018 terkini hanya di @kemenag_ri @kemenkes_ri @kantorurusanhaji @kjrijeddah @informasihaji @mediacenterhaji - Banyakin syukurnya, kurangi ngeluhnya. Sukses berkah bahagia dunia akhirat untuk kita semua. Amin ya robbal 'alamin. Al-Fatihah. Senin, 17 September 2018. . #kemenag #kemenkes #informasihaji #mch #mch2018 #infohajj #haji #hajj #haji2018 #hajj2018 #haji1439h #temushaji2018 #masjidilharam #makkah #HajiSehatMabrur #sukseshaji #petugashaji #ppih2018 #nu #muhammadiyah #ppih #jeddah #mecca #madinah #debarkasi #asramahaji #petugashaji2018 #nurulbadruttamam #PusatKajiandanPengembanganHajiUmrahIndonesia #GoHaji2018
Alhamdulillah.. Kepulangan yg dinantikan.. Terubat kerinduan kami.. Keceriaan, kegembiraan & kesucian terserlah dimuka mereka setelah kembali menjalani ibadah haji.. Syukran... #HajiNekMatHajahLaila #haji1439h #Nekfamily #15092018
Edisi petugas Haji Indonesia Sektor 5 Daker Madinah PPIH Arab Saudi 1439 H / 2018 M sedang membantu jemaah haji Indonesia. Terus berdoa dan doain selalu semoga petugas dan jemaah haji kita semua selalu dalam keadaan sehat wal afiat lahir batin dan menjadi haji mabrur, amin. Yang belum berhaji semoga Alloh SWT mudahkan jalannya menuju Baitulloh, amin. Jangan lupa, follow us di Pusat Kajian dan Pengembangan Haji Umrah Indonesia. Ayo, penasaran? Ikuti terus ya @go_haji_umrah , website: www.gohajiumrah.com dan ikuti informasi haji 2018 terkini hanya di @kemenag_ri @kemenkes_ri @kantorurusanhaji @kjrijeddah @informasihaji - Banyakin syukurnya, kurangi ngeluhnya. Sukses berkah bahagia dunia akhirat untuk kita semua. Amin ya robbal 'alamin. Al-Fatihah. Kamis, 13 September 2018. . #kemenag #kemenkes #informasihaji #mch #mch2018 #infohajj #haji #hajj #haji2018 #hajj2018 #haji1439h #temushaji2018 #makkah #HajiSehatMabrur #sukseshaji #petugashaji #ppih2018 #nu #muhammadiyah #ppih #jeddah #sektor5 #madinah #petugashaji2018 #nurulbadruttamam #PusatKajiandanPengembanganHajiUmrahIndonesia #GoHaji2018
Edisi petugas Haji Indonesia Sektor 5 Daker Madinah PPIH Arab Saudi 1439 H / 2018 M sedang membantu jemaah haji Indonesia. Terus berdoa dan doain selalu semoga petugas dan jemaah haji kita semua selalu dalam keadaan sehat wal afiat lahir batin dan menjadi haji mabrur, amin. Yang belum berhaji semoga Alloh SWT mudahkan jalannya menuju Baitulloh, amin. Jangan lupa, follow us di Pusat Kajian dan Pengembangan Haji Umrah Indonesia. Ayo, penasaran? Ikuti terus ya @go_haji_umrah , website: www.gohajiumrah.com dan ikuti informasi haji 2018 terkini hanya di @kemenag_ri @kemenkes_ri @kantorurusanhaji @kjrijeddah @informasihaji @mediacenterhaji - Banyakin syukurnya, kurangi ngeluhnya. Sukses berkah bahagia dunia akhirat untuk kita semua. Amin ya robbal 'alamin. Al-Fatihah. Kamis, 13 September 2018. . #kemenag #kemenkes #informasihaji #mch #mch2018 #infohajj #haji #hajj #haji2018 #hajj2018 #haji1439h #temushaji2018 #makkah #HajiSehatMabrur #sukseshaji #petugashaji #ppih2018 #nu #muhammadiyah #ppih #jeddah #sektor5 #madinah #petugashaji2018 #nurulbadruttamam #PusatKajiandanPengembanganHajiUmrahIndonesia #GoHaji2018
Keluar je dr Jamrat nak menuju ke hotel,another 1.5km to go..mak bagi tau “dik mak lapar & tak larat dah 😢“ masa tu jam 4.15am, nnt kita cari kedai makan mana yang bukak pagi2 ni ya..alhamdulillah ada 1 kedai jual nasi kami pun berkelah je depan pintu kedai tersebut makan nasi arab 😅. Kita yang muda pun penat apatah lagi mak. Bak kata orang nismilan berbuah betis.Memang kami lapar sangat sebab masa di Mudzalifah kami tak makan bekalan nasi tu, sbb mengantuk sgt nak tido. Nasi tu sy bagi pada yg terlupa bawak nasi dr Arafah. Lepas makan kami jalan kaki lagi 1.5km untuk sampai Hotel. Pagi tu Hari Raya Haji dah ,bagi yg tak mengerjakan ibadah haji ,banyak yang melakukan ibadah Qurban. Kami the last 3 sampai paling lambat Di hotel pagi tu daripada 43 jemaah. #thankyousayanglayanmakmakanpagipagi #dhuyufurrahman #hajj1439 #thatsmyhajj #mymostbeautifuljourneyofmylife #haji1439h #mekah #mina
‎صدق الله العظيم . Ya Allah rahmatilah kami dengan Al Quran.Jadikan ia imam kami, cahaya, petunjuk dan rahmat bagi kami . Ya Allah ingatkanlah kami apa yang kami lupa dan ajarkan bagi kami apa yang kami jahil . Kurniakanlah kepada kami untuk dapat membacanya sepanjang malamnya dan sepanjang siangnya. Jadikanlah ia perisai kami. Wahai Tuhan sekalian alam . ‎الْحَمْدُ لِلَّهِ عَلَى كُلِّ حَالٍ 5 Muharam 1440H Khatam . #haji1439h
Mencari ketenangan di masjid al haram.. #haji2018 #haji1439h #prayeatlove
==================== IBADAH HAJI BERSAMA TRI-D TRAVEL 🕋🕌 ==================== Kiriman gambar jemaah haji Tri-D Travel semasa melakukan ziarah di Madinah. • Alhamdulillah semuanya ceria dan sihat sepanjang ibadah haji👍 • #tridtravel #haji2018m #haji1439H #vviphajitrid #travel
Edisi Jadwal Kepulangan Jemaah Haji Indonesia Update Ahad 16 September 2018 Gelombang II (Bandara Madinah-Tanah Air). Terus berdoa dan doain selalu semoga petugas dan jemaah haji kita semua selalu dalam keadaan sehat wal afiat lahir batin dan menjadi haji mabrur, amin. Yang belum berhaji semoga Alloh SWT mudahkan jalannya menuju Baitulloh, amin. Jangan lupa, follow us di Pusat Kajian dan Pengembangan Haji Umrah Indonesia. Ayo, penasaran? Ikuti terus ya @go_haji_umrah , website: www.gohajiumrah.com dan ikuti informasi haji 2018 terkini hanya di @kemenag_ri @kemenkes_ri @kantorurusanhaji @kjrijeddah @informasihaji @mediacenterhaji - Banyakin syukurnya, kurangi ngeluhnya. Sukses berkah bahagia dunia akhirat untuk kita semua. Amin ya robbal 'alamin. Al-Fatihah. Ahad, 16 September 2018. . #kemenag #kemenkes #informasihaji #mch #mch2018 #infohajj #haji #hajj #haji2018 #hajj2018 #haji1439h #temushaji2018 #masjidilharam #makkah #HajiSehatMabrur #sukseshaji #petugashaji #ppih2018 #nu #muhammadiyah #ppih #jeddah #mecca #madinah #debarkasi #asramahaji #petugashaji2018 #nurulbadruttamam #PusatKajiandanPengembanganHajiUmrahIndonesia #GoHaji2018
Bila dah sampai Malaysia, mula lah rindu keluarga angkat di sana... my big & little sister @amnamohin @sya.fatima... paling rindu suasana di Mekah melihat Kaabah di depan mata bersama org tersayang. Alhamdulillah perjalanan mengerjakan ibadah haji selama 46 hari banyak memberi iktibar, keinsafan & pengalaman yg paling indah. Alhamdulillah #terimakasihAllahSWT #haji1439h #syukurselalu #mama #papa #keluargaangkat #mekah #kaabah #kesayangan #46haripalingberharga #perjalanan46hari
Alhamdulillah mlm terakhir with my Chenta Hati di Medina sblm berangkat pulang ke Msia.....Pasti yg plg dirindui Masjid Nabawi. "Ya Allah mohon murahkan rezeki ku untuk dapat datang ke sini lagi..." Aminnnn... #Haji1439H
Kami meninggalkan mudzalifah jam 12.30mlm menuju ke Mina. Perjalanan 20minit dr mudzalifah ke Mina. Sampai Di khemah kami berehat dan susun atur tempat tido. 1 khemah perlu di kongsi 20 org jemaah selama 4hari. Jadi space sgt limited,disini kita diuji dgn tolak ansur,sabar,cuaca dan byk lagi. Pada pagi ni juga kami diberi keizinan dari pihak Saudi dan agency untuk melontar Jamrah Kubra. Bagi yg sihat ustaz benarkan kami melontar malam yg sama. Tempat jam 2.30am kami berkumpul dan seramai 43org jemaah dibenarkan. Bayangkan kami semua seharian Di Arafah then Ke mudzalifah,baru Sampai beberapa jam dah nak melontar. Syukur Ya Allah diberikan kesihatan,semangat dan kekuatan untuk melangkah dan berjalan 9.5km lagi pada malam yang sama. Inilah ibadah haji kami. Bila dapat tido dan berehat sebentar Di Mudzalifah rasa bersyukur sangat2 sebab mampu lagi jalan the same day. Rasanya kami lalu 4 terowong di pagi tu,sbb jemaah terlalu ramai. Sepanjang perjalanan kami sentiasa bertalbiah Labbayk Allahumma labbayk, labbayka la sharika laka labbayk, innal hamda wan ni’mata laka wal mulk la sharika lak. Gambar terakhir tu kenangan dgn Mak di Jamrah . Masa tu belum sampai di Jamrah Kubra,nampak jamrah pun dah happy hehe,dalam hati bila nak sampai ni ,sikit je lagi depan tu .Kami jemaah asia di nasihatkan melontar di tingkat 3,jadi tidak bersesak dengan jemaah arab dan negara lain. Selesai jamrah Kubra pada malam 10 zulhijah ni boleh la kami Tahalul Awal /bergunting. Maksudnya kami dah lepas dari ihram selama 10hari bagi Haji Ifrad. Tapi masih perlu lagi menjaga 3 pantang larang ihram yg besar sehingga selesai Tawaf Haji cuma tidak perlu berpakaian ihram bagi lelaki. Dah boleh pakai kasut ,boleh shampoo,sabun dan sebagainya. Allahuakhbar syukur sangat-sangat kami dapat selesaikan malam yg sama tepat jam 4 pagi . Okay ni hari pertama Di Mina, Ada lagi 3hari untuk melontar Di Mina iaitu 3 jamrah . Mungkin ramai yang tak faham,xpe nnt bila ada rezeki dapat panggilan Haji Insya Allah akan faham. Saya nasihatkan daftar la Haji awal2 untuk diri sendiri suami dan anak2 ,pergi la Haji waktu muda #dhuyufurrahman #haji1439h #hajj1439 #thatsmyhajj #mymostbeautifuljourneyofmylife #haji2018
Kenangan di Mudzalifah selepas Arafah, berlantaikan tanah berbumbungkan langit. Tak ada apa2 di Sini tp bermabit Di mudzalifah adalah WAJIB Haji. Sampai je sini kami solat jemaah dan makan malam yg dibekalkan dr Arafah lagi dan mengutip batu untuk melontar Di Mina. Selepas tu,boleh la tido bagi yg letih. Pengalaman sendiri walaupun tido atas batu2 kecil,saya lena kepenatan kerana seharian Di Arafah. Alhamdulillah dapat tido lena walaupun keadaan semakin sesak di sini,kerana jemaah datang berperingkat. Kipas daiso rm5.90 banyak membantu, 2x tukar battery 😅 #dhuyufurrahman #haji1439h #hajj2018 #thatsmyhajj #mymostbeautifuljourneyinmylife
#haji1439h #harike38 #dhuyufurrahman1439h #dhuyufurrasul1439h #rayhartravels #ziarahluarmadinah #perkuburansyuhada #jabaluhud #madinah Selepas selesai ustaz hadi bercerita ttg peperangan uhud & kesan selepasnya. Kami dibawa ke perkuburan para syuhada peperangan uhud termasuk saidina hamzah, bapa saudara nabi.
#haji1439h #harike38 #dhuyufurrahman1439h #dhuyufurrasul1439h #rayhartravels #ziarahluarmadinah #jabaluhud Selepas masjid quba td kami terus dibawa ke jabal uhud. Ustaz Hadi mudir rayhar di madinah sedang bercerita tentang Peperangan Uhud. Ziarah luar kali ini disertai oleh semua ustaz yg bertugas di Mekah & Madinah dn juga big boss Rayhar Travels Tn Haji Harun Ahmmu.
#haji1439h #harike38 #dhuyufurrahman1439h #dhuyufurrasul1439h #rayhartravels #ziarahluarmadinah #masjidquba #kalike2 Pagi ni pkl 6.30am kami dibawa oleh Rayhar ke masjid quba utk kali ke2. Dua rakaat solat sunat di masjid quba bersamaan dgn satu umrah pahalanya.Selepas masjid quba kami akan pergi ke Jabal Uhud.
"Ya Allah, penuhilah hati anak-anak kami dengan cahaya dan hikmah, dan jadikan mereka hamba-hamba Mu yang pantas menerima nikmat, dan perbaikilah diri mereka dan perbaiki pula umat ini melalui mereka." . Ya Allah, izinkanlah kami sekeluarga Ayah, Ibu, Kakak dan Adik bisa umroh bersama di musim umroh tahun ini. Aamiin. . . PENDAFTARAN UMROH & HAJI : 021 22790271 atau 0813 1443 8111 Solusi Daftar Umrah tanpa ribet, klik saja : www.elteybatours.com #umrah #umroh #umrahhemat #haji #hajiumrah #hajiumroh #haji1439h #hajiplusindonesia2018
Edisi Jemaah Haji Indonesia Kloter BTH 23 (asal Jambi) dapat hadiah dari Pemilik Hotel jelang sebelum menuju ke Madinah Al-Munawwaroh. Terus berdoa dan doain selalu semoga petugas dan jemaah haji kita semua selalu dalam keadaan sehat wal afiat lahir batin dan menjadi haji mabrur, amin. Yang belum berhaji semoga Alloh SWT mudahkan jalannya menuju Baitulloh, amin. Jangan lupa, follow us di Pusat Kajian dan Pengembangan Haji Umrah Indonesia. Ayo, penasaran? Ikuti terus ya @go_haji_umrah , website: www.gohajiumrah.com dan ikuti informasi haji 2018 terkini hanya di @kemenag_ri @kemenkes_ri @kantorurusanhaji @kjrijeddah @informasihaji @mediacenterhaji - Banyakin syukurnya, kurangi ngeluhnya. Sukses berkah bahagia dunia akhirat untuk kita semua. Amin ya robbal 'alamin. Al-Fatihah. Rabu, 12 September 2018. . #kemenag #kemenkes #informasihaji #mch #mch2018 #infohajj #haji #hajj #haji2018 #hajj2018 #haji1439h #temushaji2018 #makkah #HajiSehatMabrur #sukseshaji #petugashaji #ppih2018 #nu #muhammadiyah #ppih #jeddah #madinah #petugashaji2018 #hadiah #nurulbadruttamam #PusatKajiandanPengembanganHajiUmrahIndonesia #GoHaji2018
Edisi Jadwal Kepulangan Jemaah Haji Indonesia Update Sabtu 15 September 2018 Gelombang II (Bandara Madinah-Tanah Air). Terus berdoa dan doain selalu semoga petugas dan jemaah haji kita semua selalu dalam keadaan sehat wal afiat lahir batin dan menjadi haji mabrur, amin. Yang belum berhaji semoga Alloh SWT mudahkan jalannya menuju Baitulloh, amin. Jangan lupa, follow us di Pusat Kajian dan Pengembangan Haji Umrah Indonesia. Ayo, penasaran? Ikuti terus ya @go_haji_umrah , website: www.gohajiumrah.com dan ikuti informasi haji 2018 terkini hanya di @kemenag_ri @kemenkes_ri @kantorurusanhaji @kjrijeddah @informasihaji @mediacenterhaji - Banyakin syukurnya, kurangi ngeluhnya. Sukses berkah bahagia dunia akhirat untuk kita semua. Amin ya robbal 'alamin. Al-Fatihah. Sabtu, 15 September 2018. . #kemenag #kemenkes #informasihaji #mch #mch2018 #infohajj #haji #hajj #haji2018 #hajj2018 #haji1439h #temushaji2018 #masjidilharam #makkah #HajiSehatMabrur #sukseshaji #petugashaji #ppih2018 #nu #muhammadiyah #ppih #jeddah #mecca #madinah #debarkasi #asramahaji #petugashaji2018 #nurulbadruttamam #PusatKajiandanPengembanganHajiUmrahIndonesia #GoHaji2018
Alhamdulillah... City Check-in settled....Semua bagasi 30kg plus wheelchair bonda ku selamat naik atas lorry and otw ke Airport Madinah.... YES!!!! we are coming home Malaysia.... *pic by Zuraini Yahya...tq dear... #Haji1439H
Alhamdulillah u/ kedua kalinya (setelah haji 2009)dan di thn 2018 ini bisa ada di jamarat ini lagi😭,sungguh tdk ada yg mustahil bagimu ya Allah😭😭😭ya Rahman ya Rahim #hajiku #haji 2018 #sisitour 😘😘🙏🙏 #haji1439h
Edisi suasana antre menuju Raudhoh di Masjid Nabawi Madinah Al-Munawwaroh. Terus berdoa dan doain selalu semoga petugas dan jemaah haji kita semua selalu dalam keadaan sehat wal afiat lahir batin dan menjadi haji mabrur, amin. Yang belum berhaji semoga Alloh SWT mudahkan jalannya menuju Baitulloh, amin. Jangan lupa, follow us di Pusat Kajian dan Pengembangan Haji Umrah Indonesia. Ayo, penasaran? Ikuti terus ya @go_haji_umrah , website: www.gohajiumrah.com dan ikuti informasi haji 2018 terkini hanya di @kemenag_ri @kemenkes_ri @kantorurusanhaji @kjrijeddah @informasihaji @mediacenterhaji - Banyakin syukurnya, kurangi ngeluhnya. Sukses berkah bahagia dunia akhirat untuk kita semua. Amin ya robbal 'alamin. Al-Fatihah. Jumat 14 September 2018. . #kemenag #kemenkes #informasihaji #mch #mch2018 #infohajj #haji #hajj #haji2018 #hajj2018 #haji1439h #temushaji2018 #masjidilharam #makkah #HajiSehatMabrur #sukseshaji #petugashaji #ppih2018 #nu #muhammadiyah #ppih #mecca #masjidnabawi #madinah #petugashaji2018 #nurulbadruttamam #PusatKajiandanPengembanganHajiUmrahIndonesia #GoHaji2018
Wada' Makkah Amalan terakhir jemaah haji ialah TAWAF WADA'. Saat perpisahan dengan Makkah, Kaabah. Mungkin hikmahnya ialah mereka yang tidak merasai kepahitan berpisah tidak akan mengetahui apakah kemanisan bertemu. Setiap orang akan bertanya dirinya: Adakah kita akan bertemu lagi? Ataupun ini merupakan perpisahan abadi yang kita tidak akan bertemu lagi? Disaat itu jiwa dan perasaan akan gementar, air mata akan mengalir, lidah akan berdoa: ‎اللهم لا تجعل هذا آخر عهدنا في هذا المكان الطاهر، وارزقنا العودة بعد العودة، عاجلا غير آجل يا كريم "Ya Allah, janganlah Engkau jadikan inilah kali terakhir aku berada di rumah-Mu ini, rezekikan aku agar dapat kembali lagi menjadi tetamu-Mu".! ‎لئن أصبحت مرتحلا بشخصي - فروحي عندكم ‎أبدا مقيم Walaupun jasadku berangkat meninggalkanmu - Tapi jiwaku tetap berada di sisimu. (Abu Anas Madani) #haji1439h #mekkahalmukarramah #malaysia
INNALILLAHI WAINNA ILAIHIROJIUN . Pada hari Khamis, 13 September 2018, TH telah mengadakan sesi ziarah kepada tiga waris Jemaah Haji Malaysia yang meninggal dunia di Tanah Suci iaitu Allahyarham Haji Zulkafli Bin Hitam (Batu Pahat), Allahyarham Haji Parmin Bin Marzuki (Batu Pahat) dan Allahyarham Haji Aluan Bin Pandi (Parit Raja). Sesi ziarah diwakili oleh Pengarah TH Negeri Johor, YBhg. Dato’ Haji Mohammad Mokhzani Bin Mukhtar serta pegawai TH Johor. . Pada sesi ziarah tersebut, TH turut menyerahkan sumbangan khairat kematian, air zam zam dan kurma kepada waris Allahyarham. Semoga rohnya dicucuri rahmat dan ditempatkan dikalangan orang-orang beriman. . #haji1439H #tabunghaji
#haji1439h #harike37 #dhuyufurrahman1439h #dhuyufurrasul1439h #rayhartravels #breakfast #restaurantdallahtaibah #pagijumaat Alhamdulillah dpt jg merasa hr jumaat dibumi Madinah tanah kesayangan Rasulullah saw. Mlm td pukul 2.30am ada program Qiamulai. Pg ni selepas breakfast pkl 6.30am diadakan program Khatam Quran.
#haji1439h #harike37 #dhuyufurrasul1439h #dhuyufurrahman1439h #tamanrasulullah #muziummadinah #pasarlamamadinah #pasartamar Pagi semalam pihak Rayhar membawa kami ziarah berjln kaki sekitar madinah. Mula2 kami pergi ketaman yg menjadi tempat Rasulullah saw suka bersantai selepas balik dari berperang iaitu shakifah bani saadah & telaganya buduah. Then gi pasar lama madinah. Lps tu nk gi muzium madinah tp tak masuk sbb amik masa yg lama. Lps tu otw ke pasar tamar, ustaz menunjukkn masjid saidina abu bakar, masjid saidina omar alkhatab, saidina othman affan dn masjid awan. Banyak pengisian yg disampaikan oleh ustaz dzul & ustaz rosli.
Edisi suasana di Masjidil Haram Makkah Al-Mukarroh Update Pukul 14.05 WAS Kamis 13 September 2018 (Foto: Muh. El Ka'bati Abonk). Terus berdoa dan doain selalu semoga petugas dan jemaah haji kita semua selalu dalam keadaan sehat wal afiat lahir batin dan menjadi haji mabrur, amin. Yang belum berhaji semoga Alloh SWT mudahkan jalannya menuju Baitulloh, amin. Jangan lupa, follow us di Pusat Kajian dan Pengembangan Haji Umrah Indonesia. Ayo, penasaran? Ikuti terus ya @go_haji_umrah , website: www.gohajiumrah.com dan ikuti informasi haji 2018 terkini hanya di @kemenag_ri @kemenkes_ri @kantorurusanhaji @kjrijeddah @informasihaji @mediacenterhaji - Banyakin syukurnya, kurangi ngeluhnya. Sukses berkah bahagia dunia akhirat untuk kita semua. Amin ya robbal 'alamin. Al-Fatihah. Kamis, 13 September 2018. . #kemenag #kemenkes #informasihaji #mch #mch2018 #infohajj #haji #hajj #haji2018 #hajj2018 #haji1439h #temushaji2018 #masjidilharam #makkah #HajiSehatMabrur #sukseshaji #petugashaji #ppih2018 #nu #muhammadiyah #ppih #mecca #masjidilharam #makkah #petugashaji2018 #nurulbadruttamam #PusatKajiandanPengembanganHajiUmrahIndonesia #GoHaji2018
Edisi Jadwal Kepulangan Jemaah Haji Indonesia Update Jumat 14 September 2018 Gelombang II (Bandara Madinah-Tanah Air). Terus berdoa dan doain selalu semoga petugas dan jemaah haji kita semua selalu dalam keadaan sehat wal afiat lahir batin dan menjadi haji mabrur, amin. Yang belum berhaji semoga Alloh SWT mudahkan jalannya menuju Baitulloh, amin. Jangan lupa, follow us di Pusat Kajian dan Pengembangan Haji Umrah Indonesia. Ayo, penasaran? Ikuti terus ya @go_haji_umrah , website: www.gohajiumrah.com dan ikuti informasi haji 2018 terkini hanya di @kemenag_ri @kemenkes_ri @kantorurusanhaji @kjrijeddah @informasihaji @mediacenterhaji - Banyakin syukurnya, kurangi ngeluhnya. Sukses berkah bahagia dunia akhirat untuk kita semua. Amin ya robbal 'alamin. Al-Fatihah. Jumat, 14 September 2018. . #kemenag #kemenkes #informasihaji #mch #mch2018 #infohajj #haji #hajj #haji2018 #hajj2018 #haji1439h #temushaji2018 #masjidilharam #makkah #HajiSehatMabrur #sukseshaji #petugashaji #ppih2018 #nu #muhammadiyah #ppih #jeddah #mecca #madinah #debarkasi #asramahaji #petugashaji2018 #nurulbadruttamam #PusatKajiandanPengembanganHajiUmrahIndonesia #GoHaji2018
Sahabat MQ, nilai tukar rupiah terhadap dollar sempat menyentuh angka 15k, disinyalir salah satu faktornya adalah karena pengiriman jamaah haji Indonesia dengan kuota yang cukup besar. Bagaimana tanggapan Anda? Apakah anda setuju? Simak perbincangan selengkapnya dalam Sudut Pandang Anda: Jumat, 14 September 2018 pukul 06.30 - 07.30 WIB di 92.3 MQ FM Jogja atau via streaming di mqradio.co . . Tlp 0274 884205 SMS/WhatsApp 081578600923 #mqfm #mqfmjogja #radio #jogja #indonesia #news #sudutpandang #pendapat #opini #haji #haji1439h #rupiah #rupiahmelemah
Buah tgn yg paling bermakna dr Al-Haram..... #Haji1439H
Alhamdulillah tinggal sehari lagi sebelum berangkat pulang ke tanahair setelah 43 hari sbg dhuyufurrahman..... Dah nak balik Msia.... Banyak kenangan manis dan juga yg xdpt dilupakan spjg berada di sini... Bak kata org skrg ni..."pengalaman kerjakan Haji ni sekali seumur hidup since Q yg sgttttt pjg di bawah list TH." Sesungguhnya aku sgt sgt sgt bertuah kerana rayuan ku mgerjakan haji bersama Bonda dan suami berjaya..... Semoga dijemput lagi sbg tetamu ke rumahMu ya Allah dan bkesempatan lagi melawat kekasihMu Rasullullah SAW.... Terima lah Haji ku dan Kau makbulkanlah doa2 ku ya Allah.... Sesungguhnya Engkau Maha Mengetahui dan Maha Penyayang.... Aminnnn.... #Haji1439H
After 45 wonderful days, my hajj journey came to an end. Said goodbye to new friends we made. Took the A380 from Madinah to KLIA and safely reached home in the wee hours. Alhamdulillah. Do I want to experience it again? Absolutely. Insyaallah. #myhajj1439h #haji2018 #haji1439h #kt21 #mrswan
Suasana di sekitar kaabah pagi tadi antara jam 7.40 - 8.30 pg....tenang sekali. Orang dah tak ramai #Mekah_day32_130918 #haji1439H
Edisi suasana di Masjidil Haram Makkah Al-Mukarromah Update Pukul 14.05 WAS Kamis 13 September 2018 (Video: Muh. El Ka'bati Abonk). Terus berdoa dan doain selalu semoga petugas dan jemaah haji kita semua selalu dalam keadaan sehat wal afiat lahir batin dan menjadi haji mabrur, amin. Yang belum berhaji semoga Alloh SWT mudahkan jalannya menuju Baitulloh, amin. Jangan lupa, follow us di Pusat Kajian dan Pengembangan Haji Umrah Indonesia. Ayo, penasaran? Ikuti terus ya @go_haji_umrah , website: www.gohajiumrah.com dan ikuti informasi haji 2018 terkini hanya di @kemenag_ri @kemenkes_ri @kantorurusanhaji @kjrijeddah @informasihaji @mediacenterhaji - Banyakin syukurnya, kurangi ngeluhnya. Sukses berkah bahagia dunia akhirat untuk kita semua. Amin ya robbal 'alamin. Al-Fatihah. Kamis, 13 September 2018. . #kemenag #kemenkes #informasihaji #mch #mch2018 #infohajj #haji #hajj #haji2018 #hajj2018 #haji1439h #temushaji2018 #masjidilharam #makkah #HajiSehatMabrur #sukseshaji #petugashaji #ppih2018 #nu #muhammadiyah #ppih #mecca #masjidilharam #makkah #petugashaji2018 #nurulbadruttamam #PusatKajiandanPengembanganHajiUmrahIndonesia #GoHaji2018
Ziarah Bukit Uhud diketuai oleh Ustaz Hj. Osman Mat Zin bersama jemaah haji GETT. . #gemilangtravel #gemilanghaji #haji1439h #hajimabrur #wecare
Nikmati kenyamanan umrah dengan berbagai pilihan fasilitas Hotel. Mulai dari Bintang 3 hingga Bintang 5 . @elteybatours menyediakan program umrah dengan berbagai pilihan fasilitas hotel. UMROH PAKET HASANAH UMROH PAKET BAROKAH UMROH PAKET EXCLUSIVE PENDAFTARAN UMROH & HAJI : 021 22790271 atau 0813 1443 8111 Solusi Daftar Umrah tanpa ribet, klik saja : www.elteybatours.com #umrah #umroh #umrahhemat #haji #hajiumrah #hajiumroh #haji1439h #hajiplusindonesia
Pejam celik pejam celik Dah nak balik Sayu meninggalkan dua tanah suci Dalam masa sama gembira bila terbayang senyuman yang tersayang bakal menyambut kepulangan Terima kasih jemaah haji InSaff TravelTours bagi tahun 1439h Anda semua mengindahkan pengalaman haji saya bagi tahun ini Maaf salah silap kurang atau cacat dalam servis yang diberikan Moga kalian dianugerahkan haji yang mabrur تقبل الله منا ومنكم صالح الاعمال #insafftraveltours #insafinuranisantunirohani #haji1439h
Maklumat ketibaan jemaah haji sehingga 20 September 2019. #haji1439H #tabunghaji
next page →