#jannahgoals

21,050 posts

Loading...
Dear Brothers and sisters in Islam, path to Jannah is only obtained through hardship and passing the tests the Almight bestows upon you, and when you start struggling on this path remember to Consistently keep talking to Allah and keep asking for the light in your life, keep refueling, keep performing your Salah even if you don’t feel like it. May Allah(S.W.T) keep us all steadfast in our deen. #allah #islam #musim #jannahgoals #learningislam
Here comes the navy blue version. 👣👣👣 Do you match your socks colour with your shoes/ clothes?
الإِيمَانُ أَنْ تَرَى النُّورَ بِقَلْبِكَ..عِنْدَمَا لَا تَرَى عَيْنَيْكَ إِلَّا الظُّلَّامِ.. . . . . . #islam #deen #islamic #allah #allahﷻ #quotes #islamicquotes #faith #jannah #jannahgoals #iman #peace #arab #subhanallah #alhamdulillah
Subhanallah this is something that is being ignored by so many people. Every time I pray at the mosque i try to connect the line and yet people keep pulling there feet away. The imam reminds everyone before every salah to straighten your rows ankle to ankle and yet people ignore. As if they are praying just for the sake of it without any khusu. They pray like it's a daily routine but rather dont realise the value and importance of salah. Will you act so careless when you meet a king or president? Ofcourse you wouldnt then why do so many people act so careless during prayer in front of Allah the lord of the heavens and the earth? Are people now a days putting other things before Allah? 😞😞😞😞 . . Its truly very upsetting how this dunya has deluded many many people. How sad is the one who lost the guidance if Allah. Every salah I keep trying to connect my line and yet people keep dragging their feet away. How careless are people now a days when it comes to deen. May Allah give hidaya to everyone. May Allah forgive our ignorance. May Allah increase us in knowledge in our deen and guide us to the right path. Ameen😞😞😞 . . . . . . . . . . . . . . . . #Allah #one_lord #prophetmuhammadﷺ   #faithful #trust #ramadan #Believer #forgiveness #dua #deen #dunya #hijabi #niqab #jummah #jannahgoals #prayers #voiceofummah #islamicReminder #muslimah_guide #islamfreveryone #quranquotes #hadithquotes #nikkahgoals #sunnah #alhamdulillah #forevrything #islamicquotes
. “Siapa yang melaksanakan shalat karena Allah selama empat puluh hari secara berjamaah, ia tidak luput dari takbiratul ihram bersama imam, maka ia akan dicatat terbebas dari dua hal yaitu terbebas dari siksa neraka dan terbebas dari kemunafikan.” (HR. Tirmidzi, no. 241. Syaikh Al-Albani menyatakan bahwa hadits ini hasan dalam Silsilah Al-Ahadits Ash-Shahihah, no. 2652) . . #shalat #sujud #yuksholat #amalansunnah #bogor #hadits #dzikir #muslimsejati #pahala #indonesiamengaji #ibadah #jannahgoals #taqwa #ikhlas #amalan #tawakal #beribadah #beriman #doa #istikharah #yufidstore #hadist #kebaikan #cahayaislam #sholatberjamaah #berdoa #backtoistiqomah #hijrah #motivasisyari #akhlakmulia
Had a little family outing and decided to wear ladylike slippers for a change - being out of town and away from work mode. As soon I attempted wearing the slippers, it clicked that the shoe needed toe-socks for convenience, ooops! A quick thinking told I hadn't packed any toe socks for my trip. I had to squeeze in my regular socks to allow me wear the shoe. Double ooops! Hard lesson learned. Don't be like me, always have your toe socks among your socks stash, even if you only wear slippers 5% of times. Alhamdulillah for the little conveniences in life. The toe-sock is one of such. Are you a slippers user. Ever tried the toe-socks? 📷: Black toe-socks: available in-store and soon on our online store in shaa Allah.
. Sebelum mengenal sunnah, saya yg masih awam dan baru jadi mualaf waktu itu, sering mendengar tausyah2 Aa Gym di TV, dan saya berusaha untuk mengamalkannya semampunya, bi idznillah Tausyah Aa rata2 tentang psikologi dan hati dan belajar mengambil hikmah dari suatu peristiwa, yaitu ttg menata hati: Bagaimana untuk bisa berlapang dada, tidak mudah sakit hati, mudah memaafkan, tidak mudah tersinggung, menyikapi ejekan orang, mengambil hikmah, dsb. Yang memotivasi saya untuk mengamalkannya adalah kata2 Aa Gym: "Setiap dapat ilmu, amalkan..dapat lagi amalkan lagi ..begitu terus. Allah tidak menambah ilmu seseorang jika ilmu yang sudah didapatkannya belum ia amalkan. Dan dengan ujian seseorang dapat dilihat apakah bisa naik kelas atau tidak."..gitu deh kira2 isinya. Ternyata apa yg saya dapatkan saat itu, tak disangka sangat saya butuhkan dalam perjalanan hidup saya kemudian. Laayukallifullaahu nafsan illa wus a'ha. Dan setelah mengenal sunnah, saya baru mengetahui bagaimana pemahaman agama yang haq itu, yi yg sesuai pemahaman para salafushshalih, bukan sekedar mlulu ttg hati namun tetap harus melibatkan hati dalam pengamalannya. Yang bisa kupetik dari pengalaman ini dan beberapa pengalaman hidupku lainnya adalah bahwa Allah itu tidak membiarkan hambaNYA menjalani setiap episode hidup tanpa diberi bekal lebih dahulu. Tergantung kita, mau atau tidak mengamalkan bekal itu. . Begitu indah Allah mengaturnya kan? Terkadang kita aja yg ngga ngeh :) . Jangan lupa untuk tetap berdoa..🌾 . . #mualaf #thewaytojannah #jannahgoals
“Whoever reads Surah al-Kahf on the day of Jumu’ah, a light will shine for him from beneath his feet to the clouds of the sky, which will shine for him on the Day of Resurrection, and he will be forgiven (his sins) between the two Fridays.” . . Jumma mubarak, dear all muslims🕋✨💛
“Para ahli Al Qur’an. Merekalah keluarga Allah dan pilihan-pilihan-Nya.” (HR. Ahmad) . . Subhanallah, hebat sekali bukan keutamaan menjadi seorang penghafal Al-Qur'an? . Ingin hafalan Anda lebih mudah? . Coba saja menghafalkan dengan Quran terjemah Hafalan Al-Hafidz. . Mau? Hubungi 081327422633 #alquran #islam #quran #rasulullahﷺ #quranverses #dawah #allah #muslim #islamic #pbuh #astaghfirullah #rasul #quranrecitation #makkah #quranverse #quranic #hadiths #deenoverdunya #islamicreminders #quraan #deen #quranquote #hadeeth #hadithreminder #quranandsunnah #quransaying #quran_kareem #jannahgoals #imaan #prophetmuhammadﷺ
Alhamdulilah 🌸 we have reached another blessed day of Jumuah. Reminder to read Surat Al-Kahf and abundance of salawaat. #duacanchangeqadr #blessedjumuah #akhiraoverdunyaalways #tawakkul #comfortingthesoul #jannahgoals #allahualam #❤️Allahmorethandesires
PC : Unknown
💗•💗•💗•💗•💗•💗•💗• This is the creation of Allah . So show Me what those other than Him have created. Rather, the wrongdoers are in clear error. [31:11] . . . #themercifulservant #mercifulservant #islam #deen #Muslim #muslimreminder #guid #Muslimguid #knowledge #spread #love #imaan #taqawa #unity #muslimah #muslim #jannah #jannahgoals #islam4_life #sunnah #prophet #life #allah #prayer #muftiismailmenk #goals #islamicquo #muftiismailmenk #muftimenkquotes #islamic #gooddeeds
*Suratul Kahf on Friday* __ Abu Sa’eed al-Khudri narrated, The Prophet ﷺ said, _“Whoever reads Surat al-Kahf on the night of Jumu’ah, will have a light that will stretch between him and the Ancient House (the Ka’bah).”_ [Narrated by al-Daarimi, 3407. This hadeeth was classed as saheeh by Shaykh al-Albaani in Saheeh al-Jaami, 6471] _ The Prophet ﷺ said: _“Whoever reads Surat al-Kahf on the day of Jumu’ah, will have a light that will shine from him from one Friday to the next.”_ [Narrated by al-Haakim, 2/399; al-Bayhaqi, 3/249. Ibn Hajar said in Takhreej al-Adhkaar that this is a hasan hadeeth, and he said, this is the strongest report that has been narrated concerning reading Soorat al-Kahf. See: Fayd al-Qadeer, 6/198. It was classed as saheeh by Shaykh al-Albaani in Saheeh al-Jaami’, 6470] _ Ibn ‘Umar (may Allaah be pleased with him) narrated: The Messenger of Allaah ﷺ said: _‘Whoever reads Surat al-Kahf on the day of Jumu’ah, a light will shine for him from beneath his feet to the clouds of the sky, which will shine for him on the Day of Resurrection, and he will be forgiven (his sins) between the two Fridays.’”_ [Al-Mundhiri said, this was narrated by Abu Bakr ibn Mardawayh in his Tafseer, with an isnaad with which there was nothing wrong. See al-Targheeb wa’l-Tarheeb, 1/298] _ Al-Mannaawi said: _Al-Haafiz ibn Hajar said in his Amaali: “In some reports it says ‘the day of Jumu’ah’ and in some reports it says ‘the night of Jumu’ah’. They may be reconciled by saying that what is meant is the day which includes the night and vice versa.”_ [Fayd al-Qadeer, 6/199] . _ Al-Mannaawi also said: _“It is recommended to read it during the day or night of Jumu’ah, as al-Shaafa'i (may Allaah have mercy on him) stated._ [Fayd al-Qadeer, 6/198] And Allaah knows best. ================================== #Muslims #muslimah #Islamic #deenoverdunya #muslims #deen #pray #parents #mother #jannahgoals #jannah #islam #deen #islamicsayings #reminder #mercy #religion #peace #islamforeveryone #islamicreminder #islamispeace #tawbah #ajr #quransayings #sunnah #ummah #oneummah #hadith #halal #salah #friday #jummah
Bakhoor Cinta Viral dah kat FB yang bakhoor ni dorang kata Bakhoor Pengantin sebab memang rasa cinta tersangat mendalam. Aiwah!! Mostly yang beli semua dah macam pengantin perasaan dorang. Terawang² rasa macam tengah bersanding Sebab kita buatkan bakhoor Zahra ni memang untuk feeling cintan cintun. Lagi² yang suami panas baran, ego semacam. Takpun bini degil, keras kepala. Memang kita nak bagi masalah² camni dalam rumah tangga hapus terus Sebab apa kita kata Bakhoor Zahra ni bantu para isteri dan suami? Sebab bau gaharu yang kita blend dengan pati rose, amber dan ylang ylang ni akan boostkan perasaan dan hormon dalam badan kita dan aqal kita supaya bertenang dan insyaAllah berfikir lebih waras. Bila tengok wajah pasangan, tak sampai hati nak buat perangai sakitkan hati dorang. Teringat masa akad nikah dengan orang kita cintai tu. Time tu semua sweet² sangat So bakhoor zahra ni akan mencetuskan gelombang positif dalam hubungan yang makin suram dan sepi sebab pati rose kita adalah 💯 pati bunga asli. Rose ni sangat bagus untuk mood cinta dan kasih sayang. Tambah pulak bunga ylang ylang untuk kawalkan emosi dan stress. Dan bau amber akan terbitkan perasaan sayang pada pasangan. Tak dilupai kayu gaharu yang memainkan peranan utama untuk boost semua tu Jom cuba jom! Bila lagi nak manja² dengan pasangan. Lama dah asyik busy dengan keje, yang dah dimamah usia, makin buat hal sendiri. Kesian kekasih hati kita kan? Jom cuba benda baru untuk menambahbaikan dalam hubungan. Kata nak #jannahgoals . Jom la cuba #themabkhara #bakhoor #cinta #firstlove #bakhoorcinta #incense
Alhamdulillah...ini bukti kesabaran dan ketaatan seorang hamba ust arifin ilham...sembuh dari penyakitnya...#bersyukur #ustadhananattaki #ustadadihidayat #ustarifinilham #ustadzabdulsomad #azzikra #nasihatbijak #keajaiban #jannahgoals #jannah
Don't take your Islam for granted! The mere fact that you are a Muslim is a great reason to give thanks to Allaah for choosing Islam as your religion. [Dr. Bilal Philips] _______________________________ #sarrbiran #quran #islamicpost #islamicknowledge #islamicsaying #islamicquotes #instaislamic #jannahgoals #learnislam #islampost #trueislam #alhamdulillah #proudtobemuslim #deen #dawah #oneummah #loveIslam #subhanallah #Alhamdulillah #AllahuAkbar #islamicvideos #sunnah #hadith
ONLY "YES" IN JANNAH 💃 Have you ever wanted something and been told you can't have it? 😔 It's a terrible feeling, isn't it? My children tell me sometimes; "Mum you don't let us do anything!" Followed by stamping up the stairs and a slammed door. In an ideal world, children would be allowed to do whatever they wanted. In fact, the word "no" wouldn't exist. The good news is, Jannah is a place of "yes". No one will ever be restricted from anything once they enter Jannah. When I explained this to my children they were super excited! Their responses were; "So, you mean I can eat sweets for breakfast, lunch and dinner?". "So mum you won't boss us around in Jannah?" I love to hear them talk about the things they look forward to in Jannah such as no bossy grown ups! 😂 Tell your children that nothing is off-limits in Jannah! #treasuresofjannah #jannahdreams #jannahgoals #islamicchildrensbooks #diversechildrensbooks #jannah
One needs to offer Allah Almighty the best in every things, whether it is the best intentions in the prayer, the best things in charity or the best attitude in obedience. Similarly, when it comes to offering Hajj, which is the most prestigious form of worship, it should also be performed in the age of youth when one has the best energy and spirit. May Allah all mighty gives us the opportunity to perform Hajj soon. Ameen The best gift to offer to dear ones is dua- pray for the them. . . . #allahuakbar #islamandpeace #islamicposts #muslimwomen #muslimqoutes #allah #muhammadﷺ #prophetmuhammad #hajj #umrah #makka #madina #pilgrimage #historic #arabic #hadith #quranic #quranverse #quranspeaks #jannah #jannat #jannahgoals #islamicqoutes #muslimworld #muslims #muslimah
partner in crime💛💙. #friends #mylove ❤️ #pt32018 #bismillah #savemebidadari #jannahgoals
next page →