#ramadan

4,962,823 posts

Loading...
Are you guys ready for the newly renovated Ramadan Journey Jars 2k19? #dar_youth #daralhijrah #ramadan #2k19 #dmfor orders
Donate to the water well project in shaa Allah!! Click the link in my bio to support the @matw_project !! #MATW #Ali #Banat ’s #legacy #From #Australia #moved #to #Africa #built #orphanages #schools #playgrounds #fed #the #poor #Ramadan #Qurban #food #family #children #boys #girls #women #men
Dua of prophet
Many girls dream for an ideal spouse who will look after them and spoil them etc but you will have to understand that you have to build a relationship with God (and yourself) before you can build a relationship with your other half. So even if the relationship goes horribly wrong or if it's going through a very rough patch, you don't feel like you have lost everything as you've always got God #islam #allah #allahswt #islamic #muslim #ramadan #god #scholars #alhamdullillah #subhanallah #surah #quran #book #bookquote #qotd #quote #quoteoftheday #author #truelove #jannah #jannat
لا حول ولا قوة الا بالله Tonight as everyone lays safe and comfortable under their warm blankets these are the things happening in Yemen right now 😔 everyone seems to forget the horrors of world war 2 and just war in general because it’s not happening to them, rn there’s countries across the world like Yemen, Syria and Palestine that live world war 2 on loop without a break ever happening between 😔 is this ummah not one? Where we not all created by the same lord? Why can an egg gain 40 million likes yet the war in Yemen can’t even gain the recognition by worldwide media? Why can a Saudi girl gain worldwide attention for not having simple ‘rights’ and ‘freedom’ yet A WHOLE NATION, consisting of MILLIONS of WOMEN AND CHILDREN have been deprived of all human rights and are treated with less humanity than most people show their pets, are they not humans? Do they not have the same rights as you and I? Are they less important than animals? Because that’s how it really is starting to seem 😔 Help raise awareness to the situation in Yemen because already within a year yemen has become the worlds worst humanitarian crisis, who knows what will become of Yemen in a year from now 😔This project aims to provide the aid needed personally, we are NOT going to depend on a charity or other people to aid the people in need because it is OUR responsibility to provide the aid ourselves to ensure 100% is reaching the people in need where there is no middleman involved. It is our intention to make a difference to the lives of many whether it is you- our supporters or those suffering in Yemen, we aim to carry out the work you may not be able to do yourself, we are the people’s project to make the impossible possible in a world of such tragedy and hopelessness. However, all of this is not possible without everyone’s support 🙏🏻 please help support by sharing and donating to this cause. @aidforyemen2019 #yemenfamine #yemencrisis #yemenwar #yemenconflict #noprofit #volunteer #dogood #islam #muslim #ramadan #charity #fundraiser #fundraising #donate #yemenicause #aidyemen #yemenaid #charitable #yemen #wartorn #conflict #donations #helptheinnocent #islam #sadaqah #allah #wealth
Puasa Tapi "Lagi Pengen" SIMAK SAMPE ABIS YA... ^_^ . . Dari Aisyah radhiallahu ‘anha, beliau mengatakan: “Nabi shallallahu ‘alaihi wa sallam pernah mencium dan bercumbu dengan istrinya ketika puasa, namun beliau adalah orang yang paling kuat menahan nafsunya.” (HR. Al Bukhari dan Muslim) . Dari Jabir bin Abdillah radhiallahu ‘anhuma bahwa Umar bin Khothab radhiallahu ‘anhu, beliau mengatakan: “Suatu hari nafsuku bergejolak maka aku-pun mencium (istriku) padahal aku puasa, kemudian aku mendatangi Nabi shallallahu ‘alaihi wa sallam. Aku berkata: Aku telah melakukan perbuatan yang berbahaya pada hari ini, aku mencium sedangkan aku puasa. Maka Nabi shallallahu ‘alaihi wa sallam bersabda: “Apa pendapatmu kalau kamu berkumur dengan air padahal kamu puasa?” Aku jawab: Boleh. Kemudian Nabi shallallahu ‘alaihi wa sallam bersabda: “Lalu kenapa mencium bisa membatalkan puasa?” (HR. Ahmad dan dishahihkan Syu’aib Al Arnauth) . Dalam hadis Umar di atas, Nabi shallallahu ‘alaihi wa sallam meng-qiyaskan antara bercumbu dengan berkumur. Keduanya sama-sama rentan dengan pembatal puasa. Ketika berkumur, orang sangat dekat dengan menelan air. Namun selama dia tidak menelan air maka puasanya tidak batal. Sama halnya dengan bercumbu, selama tidak keluar mani maka tidak batal puasanya. . Pada saat bercumbu lalu keluar madzi (cairan kental jernih yang keluar bukan pada saat klimaks), maka itu tidak membatalkan puasa menurut pendapat paling kuat di antara para ulama. Namun, jika seorang suami yakin tidak bisa menahan syahwat, maka sebaiknya tidak mencumbui istri. Sabar sejenak, masih ada waktu di malam hari.. . . 👤 Ustadz Dr. Khalid Basalamah, Lc., MA ✒ Telah Kami Rangkum Dari Berbagai Sumber 🔁 Instagram, Facebook & Ytube : 🌐 Ikhwan Kendari . #ikhwan_kendari #ikhwankendari #kendari #ramadan #ramadhan #bukber #istri #suami #nikah #pasutri #ciuman #nafsu #ramadhanmubarak #ngabuburit #bukapuasa #kekinian #ustadzkhalid #ustadzkhalidbasalamah #khalidbasalamah
Puasa Tapi "Lagi Pengen" SIMAK SAMPE ABIS YA... ^_^ . . Dari Aisyah radhiallahu ‘anha, beliau mengatakan: “Nabi shallallahu ‘alaihi wa sallam pernah mencium dan bercumbu dengan istrinya ketika puasa, namun beliau adalah orang yang paling kuat menahan nafsunya.” (HR. Al Bukhari dan Muslim) . Dari Jabir bin Abdillah radhiallahu ‘anhuma bahwa Umar bin Khothab radhiallahu ‘anhu, beliau mengatakan: “Suatu hari nafsuku bergejolak maka aku-pun mencium (istriku) padahal aku puasa, kemudian aku mendatangi Nabi shallallahu ‘alaihi wa sallam. Aku berkata: Aku telah melakukan perbuatan yang berbahaya pada hari ini, aku mencium sedangkan aku puasa. Maka Nabi shallallahu ‘alaihi wa sallam bersabda: “Apa pendapatmu kalau kamu berkumur dengan air padahal kamu puasa?” Aku jawab: Boleh. Kemudian Nabi shallallahu ‘alaihi wa sallam bersabda: “Lalu kenapa mencium bisa membatalkan puasa?” (HR. Ahmad dan dishahihkan Syu’aib Al Arnauth) . Dalam hadis Umar di atas, Nabi shallallahu ‘alaihi wa sallam meng-qiyaskan antara bercumbu dengan berkumur. Keduanya sama-sama rentan dengan pembatal puasa. Ketika berkumur, orang sangat dekat dengan menelan air. Namun selama dia tidak menelan air maka puasanya tidak batal. Sama halnya dengan bercumbu, selama tidak keluar mani maka tidak batal puasanya. . Pada saat bercumbu lalu keluar madzi (cairan kental jernih yang keluar bukan pada saat klimaks), maka itu tidak membatalkan puasa menurut pendapat paling kuat di antara para ulama. Namun, jika seorang suami yakin tidak bisa menahan syahwat, maka sebaiknya tidak mencumbui istri. Sabar sejenak, masih ada waktu di malam hari.. . . 👤 Ustadz Dr. Khalid Basalamah, Lc., MA ✒ Telah Kami Rangkum Dari Berbagai Sumber 🔁 Instagram, Facebook & Ytube : 🌐 Ikhwan Kendari . #ikhwan_kendari #ikhwankendari #kendari #ramadan #ramadhan #bukber #istri #suami #nikah #pasutri #ciuman #nafsu #ramadhanmubarak #ngabuburit #bukapuasa #kekinian #ustadzkhalid #ustadzkhalidbasalamah #khalidbasalamah
Assalmmualaikum semua.....Happy weekend you alls😘😘😘😘 . Peluang kami dah bukak ni bg yg nak jana income tambahan. Nak tambah duit poket. Goyang2 kaki dkt rumah,pegang phone...tup tup duit dah masuk akaun.. . Dah tak payah susah2 buat kuih sendiri. Dah tak penat menguli tepung. Dah tak buang masa duj tunggu kuih masak nak bertapa je depan oven tu. Dah tak berkecah dapur. . Semuanya kami dah sediakan utk anda. U alls just pilih je nk fokus yg mana mcm2 ada. Yg pasti dijamin kualiti item yg dijual mmg gred A. Bahan2 yg digunakan mmg kualiti premium. Saya sendiri baru nak masuk 3 tahun berjinak2 dgn membawa nama # qaycookie. Setiap tahun mmg ada peningkatan. . Yg paling buat saya terkejut, tak terkata lah saya berbusaha kerasa betul2 all out dalam tempoh lebih kurang 2 bulan shj. Seminggu sebelum raya saya dah mampu pegang jumlah mencecah 5 ANGKA...😱😱😱😱😱 sapa yg tak nak kan???? . So kami nk bg peluang tu pada anda pulak. Sama kita kumpul duit poket sendiri. Hasil jualan sendiri. Yg penting kita sendiri kena yakin dulu, baru senang utk kita yakinkan org😚😚😚😚😚 . Jom whatsapp utk lebih detail.... 📲0122176509 . #qaycookie #projekraya2019 #kuihraya #kuihraya2019 #biskutraya #syawal #ramadan #cariagen #caridropship #kuihrayasedap
#Repost islam.jannah1999 • • • • • DO YOU AGREE WITH ME? COMMENT YES/ NO OR YOUR VIEW See my opinion is... Sects are there and theywill be existing... But what I want to say is why do we unite on matters where we all agree like helping Poors or fighting against those who says against Islam... Instead of fighting ifwe could unite and utilise the power then probably no one can defeat us Shaytan will try to make you lazy but please read this post till end to get your faith refreshed. Dear Prophet Muhammadﷺ ummah, I request you to read my posts, as I post them for you And do Share/tag friends, family and anyone that can benefit. This would be Sadqa e Jaria for you and me. JAZAAK ALLAH KHAIR Donate jilbab and hijab to reverts and poor girls here mishkatfoundation islam.jannah1999 The Prophet Muhammad ﷺ said: "The one who guides to something good has a reward similar to the one doing it" (Muslim) The Prophet ﷺ said: Convey (knowledge) from me even if it is just one ayah [Bukhari 3461]. islam.jannah1999 islam.jannah1999 islam.jannah1999 عليه السلام=عليه* رضي الله عنه=رضي* رحمة الله‎=رحمة* May Allah ﷻ have mercy on them and us. May Allah ﷻ help them and every single Muslim suffering across the world. Ameen. #joininprayer #ramadhan #islam #quran #prophet #pray #islamicquote #muslim #muslimah #ramazan #islamicquotes #learnislam #prayer #religion #makkah #ramadan #islamicposts #ramadanmubarak #islamic #allhamdulillah #dua #Allah #islamicpost #muhammad #ummah #sunnah #instaislam #islamicreminders #hijab #islamicreminders
This gives me so much hope. Especially the last sentence - we can plan our lives, our parents can plan our lives, our peers can plan out our lives - however Allah's plan is the best plan and Allah is the best of planners. SubhanAllah this is beautiful 💞 Reposted from: @nashiha_pervin #islam #allah #allahswt #islamic #muslim #ramadan #god #scholars #alhamdullillah #subhanallah #surah #quran #book #bookquote #qotd #quote #quoteoftheday #author #allahplan #jannah #jannat #allahisthebestofplanners
#quranmadina #instagram #islampost #islamicquotes #islam #allah #qur #quranic #quranicquotes #ayah #proofs #evidence #akhirah #jannah #death #taqwa #astagfar #quran #quransayings #quranthemiracle #allahakbar #bismillah #dubai #saudiarabia #jummah #eid #ramadan #layl #shams #bismillah #quranmadina islamic_wayz_tamil islamic_quotes_bayan yaallah_yarahman_yarahim tamil_muslim_dawah dawah_in_tamil gardenofthepious jannah_is_my_goals__ quran_sunnah_dawah deeniyatclassjmc allah_d_almighty
#quranmadina #instagram #islampost #islamicquotes #islam #allah #qur #quranic #quranicquotes #ayah #proofs #evidence #akhirah #jannah #death #taqwa #astagfar #quran #quransayings #quranthemiracle #allahakbar #bismillah #dubai #saudiarabia #jummah #eid #ramadan #layl #shams #bismillah #quranmadina islamic_wayz_tamil islamic_quotes_bayan yaallah_yarahman_yarahim tamil_muslim_dawah dawah_in_tamil gardenofthepious jannah_is_my_goals__ quran_sunnah_dawah deeniyatclassjmc allah_d_almighty
#Repost islam.jannah1999 • • • • • Tattoo application uses a mechanized needle to puncture the skin and inject ink into the dermis or second layer of skin just below the epidermis. Since they alter what Allah has created, they will be straight consider haram under verse in slide 5 of this post... Also those tattoos (Not those tattoos that are made into the skin) that are made to cover the skin and prevent water to reach skin, so if water doesn't reaches skin the process of making Wudu will remain incomplete. Hence Wudu will be invalid. Shaytan will try to make you lazy but please read this post till end to get your faith refreshed. Dear Prophet Muhammadﷺ ummah, I request you to read my posts, as I post them for you And do Share/tag friends, family and anyone that can benefit. This would be Sadqa e Jaria for you and me. JAZAAK ALLAH KHAIR The Prophet Muhammad ﷺ said: "The one who guides to something good has a reward similar to the one doing it" (Muslim) The Prophet ﷺ said: Convey (knowledge) from me even if it is just one ayah [Bukhari 3461]. islam.jannah1999 عليه السلام=عليه* رضي الله عنه=رضي* رحمة الله‎=رحمة* May Allah ﷻ have mercy on them and us. May Allah ﷻ help them and every single Muslim suffering across the world. Ameen. #joininprayer #ramadhan #islam #quran #prophet #pray #islamicquote #muslim #muslimah #ramazan #islamicquotes #learnislam #prayer #religion #makkah #ramadan #islamicposts #ramadanmubarak #islamic #allhamdulillah #dua #Allah #islamicpost #muhammad #ummah #sunnah #instaislam #islamicreminders #hijab #islamicreminders
"If time was currency, everyone would be poor." -Me A photo of my street during a sunset in Ramadan. I was lucky enough to catch a car on the street which is the headlights. The photo has been edited and made much more snazzy #photography #quotes #ramadan #sunset @true.alethiology If you share this please tag me
fuck work
Salah vs napoli
ايام الزمن الجميل ذكريات الغربه
##ramadan ...##ifthiyar .... ##smallparty ..##jaheer bro... ##icecreamlove ...##selfie ...
انا والعالمي في اول ايامه 😍🎹🎶🎹
ادهم زعلان عشان انا ماشي 😂😂😢
Elkaif🚬💊
#jana My girl 😍
#iam ⚽💏 😍
Happy birthday my best friend Enjoy your day ;) :) #anj_birthday #friendship #enjoy #funny #smile @jixieanjj
العريس المنتظر @ahmedabdelmoti89
7aiaty ana ♡♥♡
Saba7 al 3asakl w al tafawel
Awesome ♡♥♡
#Bent 5ally , insthbal ;)
Another gift from ( moom vergi,mae,cindy ) thanks for all .
saudi man
next page →